Luciafirande

Vi är nyss hemkomna från luciafirande på Milian dagis. Jag var orolig att han skulle bli ledsen när vi kom men det gick jättebra :) Han satt med hela tiden men han sjöng ingenting, haha. Jag var orolig att han inte skulle vilja byta om men det hade gått jättebra. Han sprang iväg och hämtade kläderna när det var dags fick jag höra. Gullegubben! 

Imorse var jag och Junelle på mammaträningen på Svettis. Helkropp stod på schemat och det behövde jag verkligen. Idag kände jag ändå att en del muskler redan börjar hitta tillbaka. I slutet av graviditeten var benen och armarna i stort sett de enda jag orkade hålla igång och det märktes. Magen och ryggen måste det jobbas en hel del med! Det är sista veckan med Mapa-träning på Svettis, efter nyår blir det på flustret ist. Jag ska försöka gå minst 1 gång i veckan då. Det går så himla bra att ha med Junelle. Hon bara är, har inte gjort ett ljud ifrån sig när vi varit där. Så bra att det finns babysitter och massa leksaker. Men framförallt andra bebisar som stimulerar henne :) 

I veckan ska vi försöka hinna med att bada lite och eventuellt ett till träningspass på Svettis. På torsdag är det julfika på jobbet och däremellan ska vi försöka hinna med att handla de sista klapparna. Så tråkigt att öppna förskolorna stänger nu. Efter jul hinner vi bara vara med i bebisgruppen i en månad sen kommer hon bli för stor. När hände det? Det känns som att jag knappt har hunnit gå med henne för vi har varit sjuka så mycket. Hoppas vi hinner gå dom gångerna som är kvar i minsta gruppen efter jul. Sen blir det 6-12 månadersgruppen och lite mer fart. Det är mysigt det också :) Då blir det även roligare att gå här i Tunabergskyrkan när det är 0-12 månader. 

Milian ligger här bredvid mig och hostar IGEN! Det är hopplöst med den här jäkla hostan... Gissar att han håller på att bli sjuk igen!!!!! Så synd om honom :(

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback