Julstäd

Ikväll har vi hunnit med att städa hela huset efter fönsterrenoveringen och inför julen. Imorgon åker vi bort och blir borta till lördag antagligen. Ska bli så sköööönt och mysigt. Mamma är världens bästa tomtemor och jag vet att hon kommer skämma bort oss. Jag har redan hört rykten om vad hon har bakat och grejat med. Bara massa gott! 

Tobias kom nyss hem från tennisen men åkte iväg igen och hämtade ut den sista (kanske näst sista?) julklappen som kommit med posten. Det blev lite strul med en av Milians julklappar som jag hoppas kan lösa sig imorgon annars blir jag väldigt besviken.... Annars är alla julklappar fixade och inslagna :) 

Junelle har sovit sedan 19 och Milian sedan 21. De senaste dagarna har Junelle vaknat mellan 08.30-09 på morgonen, lyx! Men ikväll somnade hon lite tidigare än vanligt så imorgon blir det nog en rutinmässig morgon :) Just nu står det lite still i utvecklingen för henne. Hon vill så mycket men lyckas inte! Jag var lite orolig inför dagens BVC besök och vad Anna skulle säga om att hon inte börjar vända sig än. Men tydligen så kollar dom inte det förrän vid 6 månader så det var ingen fara alls :) 

Vi gick även igenom smakportioner och den repetitionen var välbehövlig för jag hade glömt bort lite från föräldrargruppen faktiskt. Jag har tänkt på det här förut, dom som inte går föräldragrupp, var får dom informationen om sånt här ifrån? Tex att man ska prova en smak i 4-7 dagar innan man provar nästa och att inte prova frukt förrän man provat alls grönsaker/rotfrukter. Sen det här med skillnaden mellan smaksensation och smakportion har jag lite svårt för. Jag vill ju gärna ge en smakportion direkt haha. Ikväll fick hon iaf 5 skedar med potatis och hon verkar älska det :D 

Idag fick vi 4 st julkort, så himla kul! Tack till er som skickade :) Jag är besviken på mig själv att jag inte tog mig tid till att göra några julkort, det har aldrig varit min grej. Men from nästa år ska jag förbättra mig :)

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback