Tufft

Idag har jag varit själv med mina barn i 2 timmar. Det var helt klart en timme mer än vad jag klarade av. Mycket hände på kort tid. Jag tycker så synd om Milian i det här för allting blir hans "fel" bara för att han inte får all uppmärksamhet. Junelle var ledsen och missnöjd för att amningen strular och Milian vill leka, helst med pappa som inte var hemma. Det slutade med att han hällde ut 100 pärlor på golvet och rev runt i hela huset samtidigt som jag försökte amma. Usch. Det var riktigt jobbigt. Jag bröt ihop efter ett tag och som tur var finns det ersättning att ge. Det viktigaste är ju att hon får mat! Igårkväll behöver vi också ge ersättning. Hon drack upp nästan allt hon fick båda gångerna och jag bröt ihop även då eftersom jag tyckte så synd om henne. Det kändes som att jag hade plågat henne genom att hon inte fått ersättningen tidigare. Nu sover hon och har sovit sedan hon fick ersättningen. Jag tror att jag ska försöka pumpa lite nu. Jag minns inte om det var såhär med Milian men jag tror inte det. Det kom senare. Jag förstår nu varför mammor väljer att inte amma. Man vill ju såklart att sitt barn ska må så bra som möjligt. 

Nu är Junelle 1 vecka gammal och min kropp verkar ha återhämtat sig väldigt bra efter förlossningen. Eftervärkarna försvann efter ett par dagar och svidet när jag kissade har också försvunnit nu :) Samma dag som Junelle föddes vägde jag 63,4 (ca 11 kg plus) och idag vägde jag 54,7. Det betyder att jag bara har 2 kg kvar till inskrivningsvikten. Jag är så glad och tacksam för det :) 

Jag fick på mig mina favvo-jeansshorts. Men dom satt väldigt tajt! 

Dagens kaos 

Lek med Sofia idag :) 


Som tur var kom Sofia förbi och lekte med Milian när Tobias var borta. Om inte hon hade varit här hade vi varit själva i 3 timmar 😬 Hur hade det gått? Sofia hade med sig jättefina kläder till Junelle. På fredag ska Sofia åka bort och plugga i Österrike och vara borta i 4 månader. Jättetråkigt tycker jag men jag är jätteglad för hennes skull. Hon är en väldigt stark person som klarar av att göra precis det hon vill. Jag är stolt över henne ❤️ 

Camilla kom hit mitt i kaoset och försökte ta hand om Milian. Sen kom äntligen pappsen hem och även Ronja och Tomas. Dom hade tänkt bjuda oss på pizza men tyvärr hade jag precis ställt in fisk i ugnen. Så synd. Dom hade iaf med sig jättefina presenter till Junelle och Milian. Alla människor är så gulliga! Igår fick Milian presenter av familjen Ericsson/Grandin och i söndags fick han    också presenter av Jenny, Filip, Sara och Fredrik :) Idag fick han förskolestartspresent av moster Camilla också! Superfina kläder från zara - bästa butiken när det gäller pojkkläder, enligt mig. Bilder på allt fint kommer sen :)

Trevlig kväll! 


Postat av: Sofia Jonsson

Jag är så stolt över dig Emelie som är så duktig med dina fina barn och även du gör EXAKT det du vill <3 du är bäst <3 kommer sakna dig och din familj <3

Svar: ❤️❤️❤️
Emelie Sofie Ericsson

2015-08-18 @ 23:07:59
Postat av: Linn

Förstår dig precis när det kommer till amningen. Ville så så så gärna kunna amma Ebba och kämpade i en vecka men hon bara grät och grät och blev aldrig mätt, och då testade jag ersättning och hon blev som ett nytt barn, helt nöjd. Efter det ville hon klart bara ta flaskan eftersom det funkade bättre och mådde jätte dåligt över det i början för ville så gärna kunna amma, men huvudsaken är att de små är nöjda och belåtna <3

Svar: Usch det låter jättejobbigt. Junelle har också blivit jättenöjd efter ersättningen och det gör ju att man blir trygg med den. BVC var här idag och hon sa att det ibland kan ta upp till 2 månader innan det blir helt inställt med mjölken. Så jag får väl fortsätta att kämpa på. Men tack snälla för att du delade med dig. Det känns som att sånt här hamnar i tystheten. Jättegulligt av dig :) Kramar
Emelie Sofie Ericsson

2015-08-19 @ 09:16:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback