Bilhatande bebisar

Det verkar som att Junelle blir precis som Milian var när han var mindre. Hon skriker i bilen så fort hon är vaken. Och hon har inte förstått än hur en napp fungerar. Hon suger på den en stund men sen gapar hon bara. Gaaaah. Jag som verkligen vill att hon ska ta napp. Speciellt i bilen för det var sååå jobbigt med Milian. Förhoppningsvis lär hon sig. Iallafall så bävar jag inför att åka iväg med henne nånstans just nu. Hon är ju iofs bara 3 veckor gammal så det är ju inte så konstigt att hon skriker när hon inte får vara nära. Håll tummarna för att det blir bättre! 

Amningen går lite bättre nu iaf. Den senaste veckan har jag ammat HELA TIDEN. Varje gång hon är vaken så lägger jag henne till tutten. Bara för att stimulera. Vi ger henne tillägg ca 1 gång varje dag. Jag har lyssnat mycket på vad alla andra säger/skriver om ersättning och flaskmatning i samband med amning. Men nu har vi bestämt att vi gör det som fungerar för oss. Varför ska jag lyssna på hur andra gör? Eller göra som andra gör? Det blir ju bara stressande. För oss fungerar det här jättebra. Jag ammar först och sen om hon inte blir mätt/får någon mat så känner jag att det är min skyldighet som mamma att ge henne mat. Det känns ju urdumt att låta henne vara hungrig bara för att "dom som kan" säger att flaskmatning förstör en fungerande amning. Sen tycker jag också att det är skönt med lite avlastning så jag och Milian hinner hitta på nånting en stund medan Tobias kan mata. Jag älskar att amma och jag vill inte att amningen ska kännas jobbig. Så jag hoppas innerligen att min amning 24/7 snart ska ge mig välfyllda mjölktuttar :D 


Den här vinteroverallen skulle jag vilja ha till Junelle 😍 Vi har ju flera som Milian hade men man blir ju lite tokig i alla "flickiga" kläder! 

Alltså kolla vilken vacker fot! Sötaste foten jag någonsin har sett 😍😍

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback