Vecka 24

I tisdags gick vi in i vecka 24 och det innebär att bebisen är ca 20 cm och väger runtomkring 600 gram! Det känns verkligen att hon/han har vuxit mycket sedan förra veckan för sparkarna är betydligt kraftigare nu :) Så himla mysigt! Varje spark ger mig ett stort leende. Det är tur att vi har tänkt skaffa flera barn efter detta för jag vill ju absolut uppleva ännu en graviditet. Det är då underbart! Jag vägde mig igår och vågen stannade på 56,3, dvs +3,5 kg sedan inskrivningen :) Det är lite mindre än med Milian i samma vecka. Jag tycker att jag har lagt på mig mest runt midjan den här gången, den har blivit mycket bredare! Jag mår fortfarande väldigt bra förutom smärta i höger skinka (ischias?) och sendrag på nätterna. Och en jäkla nästäppa! Precis som med Milian. Många likheter men även olikheter. Så spännande att få gå några månader till och fundera på hur du kommer att se ut och om du är lik din storebror ❤️


I måndags fick vi veta att Milians kusin som anländer i september är en liten Leonell! Så himla roligt :) Jag blev faktiskt lite överraskad för jag trodde hela tiden, ända fram till kvällen innan, att det var en liten Melissa. Som Camilla sa så hade det ju faktiskt varit konstigt om bröderna som alltid följt varandra inte skulle få en son som första barnet ;) 

Rivningen i huset är i full gång! Tobias är sjukt effektiv och snabb när han är där. Allting är snart borta som ska bort. Jag blev chockad när jag var där sist! Det kommer bli en riktig make over! Den 5 maj kommer golvet och innan dess är det massa väggarbete som ska göras. Jag önskar jag kunde hjälpa till... 






Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback