Golv till huset

 Nu har vi äntligen bestämt oss för ett golv till nedervåningen på huset. Det blev absolut inte det billigaste men helt klart det finaste! Jag är verkligen kär och ser fram emot att få se det ligga på plats! Jag har aldrig haft öga för sånt här förut men nu när vi är inne i svängarna så tycker jag att golvet är nästintill viktigast av allt. Det gör så himla mycket för helheten. Vi har varit inne på ett vitlaserat/målat furugolv men vi är inte beredda på att lägga ner det arbetet som krävs för att hålla det fint. Med en massa slipande och oljande. Så det fick bli ett enstavigt ek-parkett med 21 cm breda plankor. Såååå snyggt! Vi fick hem provbiten idag och då bestämde vi oss direkt :) Drömgolvet helt klart! Eftersom att väggarna och köksluckorna kommer att vara vita så ville vi inte ha FÖR ljust/vitt golv. Tror att den här färgen blir perfekt! Jag tror även att det blir lätt att lägga mattor i olika färger och nyanser på golvet :)


Den här mattan i vardagsrummet skulle inte vara helt fel 😍


Postat av: Helena

Den mattan kan du hitta på royaldesigne och även hemsidan rum21 😃 Så snyggt golv och mattan är suuuperfin!

Svar: Ja, jag såg det igår! Verkade vara slutsåld dock 😔😔 saknar dig ❤️
Emelie Sofie Ericsson

2015-04-09 @ 07:51:12
Postat av: Mia

Hej, wow verkligen ett snyggt golv. Var köpte ni det ifrån och vad heter det? Tänkte nog härna dig😀

Svar: Hej. Vilket golv är det? Jag ser bara kommentaren men inte vilket golv det är 😜
Emelie Sofie Ericsson

2017-03-25 @ 19:58:23
Postat av: Madeleine Persson

Hej!
Såg golvet ni lagt o jag blev helt såld. Vart har ni köpt golvet? Vad heter golvet?
Tacksam för svar.

Med vänlig hälsning,
Madeleine

Svar: Hej. Golvet är från byggmax och är från barlinek. Minns inte exakt vad det heter men tror att det finns kvar 😊 Kostade 599 kr/kvm iaf. Kolla byggmax hemsida 👍🏻
Emelie Ericsson

2018-04-04 @ 12:31:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback