Flyttkaos

De närmaste dagarna kommer vi att leva i ett enda stort kaos. I och för sig har det varit kaos i redan 2 veckor. Nu börjar det iaf minska med saker i lägenheten. Igår rensade vi köket och Tobias sin garderob. Idag har jag tagit min garderob och Tobias har varit iväg med en massa grejer till vinden på reagatan. På torsdag ska vi flytta sängen till Björklinge så det betyder att vi bor i Björklinge från och med torsdag. På fredag kommer ett städ-team och ska städa ut lägenheten. På lördag flyttar farmor in. Sen har vi fullt upp hela helgen att hjälpa henne att komma iordning här i lägenheten. Så det finns lite att göra :) 

Jag har jobbat hela helgen men känner mig faktiskt inte så trött. Jag jobbar imorgon också sen "ledig" tisdag. Det blir fullt upp då såklart. En liten preggo-update då! Vi är ju i vecka 22 nu. Det betyder att bebisen väger ca 500 gram. Den sprattlar rejält där inne nu och det syns tom utanför nu :) Så himla mysigt! Men jag måste ju erkänna att det inte är lika mycket fokus på just bebisen i magen som det var med storebror. När Milian var inneboende sjöng vi för honom, vi pratade med honom varje dag, han fick en egen låt mm. Nu glöms det bort litegrann. Igår pratade vi med bebisen tillsammans med Milian och då var det som att han förstod. Han pussade magen flera gånger och la kinden mot. Jättemysigt. Vi måste bli bättre på att visa och förklara för honom tror jag. Gud så spännande det ska bli i augusti. Tänk att det bara är 4 månader kvar tills vi är 2-barnsföräldrar! Nu ska jag sova! Godnatt :)

Lilla snorpetaren 💙



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback