11 månader

Idag är det den 10:onde IGEN. 11:e gången sedan Milian föddes. Jag fick ett mail från pampers igår där det stod att min bebis inte längre är en bebis, typ. Det stämmer verkligen. Han kan gå, han förstår mer och mer vad man säger, han har ett riktigt humör, han börjar få en egen personlighet, han väger nästan 10 kg och han är helt underbar! Om en månad fyller han ett helt år och herregud va glad jag är att jag kommer få vara hans mamma många många många månader till. Och det är dessutom 5 månader kvar på min föräldraledighet :) 



Postat av: H

Hej! Jag hittade din blogg av en slump för något år sedan när jag googlade sjuksköterskestudenter och blogg. Jag blir färdig ssk nu i januari om allt går som det ska, vilket jag såklart hoppas och tror att det kommer. :) Jag är 24 år och har inte tidigare jobbat på sjukhus, men skulle vilja ta mitt första jobb där för att snabbt fö erfarenhet. Jag är bara lite nyfiken och önskar tips och tankar från relativt färdiga sjuksköterskor. Vad jobbar du på för avdelning? Hur trivs du? Av dem erfarenheter du hunnit skaffa dig vad kan du rekommendera för första jobb att söka? :) När sökte du ditt första ssk-jobb? hur gick tankarna inför sökandet av ditt första ssk-jobb? :) det skulle betyda jättemycket om du ville dela med dig av dina tankar antingen här eller i ett mejl till mig. Mvh :)

2014-10-20 @ 14:59:39
Postat av: H

Hej! Jag hittade din blogg av en slump för något år sedan när jag googlade sjuksköterskestudenter och blogg. Jag blir färdig ssk nu i januari om allt går som det ska, vilket jag såklart hoppas och tror att det kommer. :) Jag är 24 år och har inte tidigare jobbat på sjukhus, men skulle vilja ta mitt första jobb där för att snabbt fö erfarenhet. Jag är bara lite nyfiken och önskar tips och tankar från relativt färdiga sjuksköterskor. Vad jobbar du på för avdelning? Hur trivs du? Av dem erfarenheter du hunnit skaffa dig vad kan du rekommendera för första jobb att söka? :) När sökte du ditt första ssk-jobb? hur gick tankarna inför sökandet av ditt första ssk-jobb? :) det skulle betyda jättemycket om du ville dela med dig av dina tankar antingen här eller i ett mejl till mig. Mvh :)

2014-10-20 @ 14:59:40
Postat av: Hanna

Hej! Jag hittade din blogg av en slump för något år sedan när jag googlade sjuksköterskestudenter och blogg. Jag blir färdig ssk nu i januari om allt går som det ska, vilket jag såklart hoppas och tror att det kommer. :) Jag är 24 år och har inte tidigare jobbat på sjukhus, men skulle vilja ta mitt första jobb där för att snabbt komma upp i erfarenhet. Jag är bara lite nyfiken och önskar tips och tankar från relativt färdiga sjuksköterskor. Vad jobbar du på för avdelning? Hur trivs du? Av dem erfarenheter du hunnit skaffa dig vad kan du rekommendera för första jobb att söka? :) När sökte du ditt första ssk-jobb? Vad har du haft för jobb som sjuksköterska och kan du skriva lite om hur dem varit? Arbetsmiljön, hur du trivdes etc? :) hur gick tankarna inför sökandet av ditt första ssk-jobb? :) det skulle betyda jättemycket om du ville dela med dig av dina tankar antingen här eller i ett mejl till mig. Skickade detta tidigare idag men osäker på om det kom iväg rätt så postar det igen. Tack på förhand. Mvh :)

Svar: Hej! Va roligt att du hittat in här :) Jag blev färdig i jan 2012 och hann bara jobba 8 månader innan det var dags att föda barn. Jag började jobba på thorax avd 50 D och jobbar där nu med. Jag älskar den avdelningen! Det är väldigt mycket praktiskt, bra bemannat, väldigt bra personal, relativt ung personal, riktigt bra chef och en rolig patientgrupp. De flesta patienterna blir bättre och "friska" när de åker hem. Oftast är alla patienter nöjda. Jag har jobbat som uska på två andra avdelningen men dom har varit långt ifrån lika bra. Jag rekommenderar att börja på en avdelning för att få in rutiner, tempot, praktiska moment och patientansvaret. Sök till 50 D, jag lovar att du kommer att trivas :)
Emelie Sofie Ericsson

2014-10-20 @ 18:46:31
Postat av: Hanna

Åh tusen tack för svar :D Det var precis sånt här jag behövde höra. Eftersom jag läser distans på ki har jag gjort all min vfu i Sthlm. Därför vet jag inte mycket alls om avdelningarna på UAS, det är skönt att kunna få lite tips så där. :) Jobbar ni 3-skift eller 2-skift? Hur många vårdplatser? Fick du bra introduktion och hur lång? :) Känns så spännande men otroligt nervöst på samma gång, kan inte förstå att det bara är 3 månader kvar tills man själv är där... :) Hur många patienter ansvarar du för vanligtvis under ett pass? Tusen tack för ditt svar och dina rekommendationer. :)

2014-10-21 @ 10:52:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback