Nattning

Idag tog det nästan 2 timmar innan Milian somnade. Han somnade, vaknade, somnade, vaknade osv fyra gånger innan han somnade ordentligt. Mellan gångerna var han jätteledsen och ville inte ha tutten. Han somnar fortfarande endast till tutten så om den inte fungerar så somnar han inte. Oftast tar nattningen 30-60 minuter men inte idag. TIPS?! Alla tips är välkomna! Jag vill inte ta ifrån honom tutten och jag vill inte köra någon typ av skrikperiod.

Till en annan sak. Ikväll testade vi välling första gången. Vi blandade 50/50 med ersättning. Det gick helt okej ändå. Han är fortfarande kinkig med flaskan och drack bara 30 ml. Men han ratade den inte iaf! Med tanke på vad jag har hört av andra så var det nog ganska bra. Imorgon ska jag nog testa 25/75 och se om det blir bättre. Vi får skynda långsamt. Jag vill verkligen att han ska gilla välling och helst innan vi slutar amma. Godnatt!

Lillfjärt ❤️

Postat av: Sandra

Du gör säkert så redan men Elvira vill ha sin snuttefilt mot kinden och runt huvudet när hon ska sova på natten, annars är det fel. Och jag tänker att den är så tunn och så lätt att det inte blir svårt för henne att andas om hon drar den över ansiktet. Hon har dock *peppar peppar* nästan alltid haft lätt för att somna.

Svar: Nej, Milian har ingen snuttefilt som han fastnat för ännu :( Skönt att hon har lätt att somna!! Hoppas det fortsätter så för er :)
Emelie Sofie Ericsson

2014-05-02 @ 23:07:45
Postat av: Frida

Varför så viktigt att han tycker om välling? Min son är snart 10månader och vi provade med olika välling och blanda med ersättning för att han skulle tycka om det men det gör han inte. Så han får ersättning istället! Läste också att ersättning är nyttigare än välling med vitaminer m.m :)

Svar: Jag vill att han ska gilla välling för just nu verkar han inte gilla gröt ens. Viktigt vet jag inte om jag tycker att det är men det skulle vara en fördel. Jobbigt om bröstmjölken börjar sina och han inte gillar nånting.. Han har strular med ersättningen också men får hoppas att han inte ratar den i framtiden :) kör ni nummer 2 på ersättningen då? :)
Emelie Sofie Ericsson

2014-05-03 @ 12:16:57
Postat av: Frida

Okej :)
Ja det går verkligen i perioder med maten, lillkillen har varit mycket sjuk nu på v
Ja vi kör nummer två, sen finns det nummer tre också från 1år.

Svar: Okej. Milian blir sex månader nästa helg så jag ska nog börja köpa nummer 2 nu och hoppas att han vill ha! Just nu är det bara tutten som duger! Vill inte ens ha gröt längre!
Emelie Sofie Ericsson

2014-05-04 @ 21:54:22
Postat av: Frida

Oj råkade skicka.
Lillkillen har varit mycket sjuk hela våren och det enda som duger är ersättning.. Så tråkigt när man kommit någonvart med maten så vill han inte ha något, bara ersättning.
Så det går verkligen i perioder med maten!
:)

2014-05-04 @ 21:58:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback