Förskola

När jag tänker på förskola/dagis/dagmamma får jag ångest REDAN! Hur ska jag klara av att lämna bort Milian?! Nu är ju tanken att vi inom ca 1 år ska flytta till Björklinge och Milian ska gå på dagis där. Eftersom att mamma är dagmamma i Björklinge har hon rätt bra koll på hur det ser ut runtomkring med dagis/dagmammor. Det finns flera som verkar vara bra och jag känner igen ett par stycken av de som jobbar på dagisen. Men det spelar ingen roll. Det gör ändå ont i magen när jag tänker på det. Förhoppningsvis släpper det när Milian har blivit lite större. Vi har tänkt att han ska börja på förskola i augusti nästa år, då han är 1 år och 9 månader :) Jag hoppas verkligen att vi får ihop det! Jag har räknat ut att jag ska kunna vara hemma till mars, kanske april, och Tobias två månader därefter. Resterande tid får Milian vara hos mamma. Det handlar om max 2 månader eftersom det är semester mitt i sommaren också ;) Det här är vad vi har tänkt nu och jag hoppas att jag kan fortsätta ta ut så pass få dagar i månaden som jag gör nu. Tråkigt att ekonomin ska behöva bestämma hur länge man ska kunna vara hemma med sina barn :(
Postat av: Sandra

Super trist men ni verkar ju ha fått ihop det jättebra! 😊

2014-05-17 @ 18:10:20
Postat av: Lisa

Hur många dagar tar du ut i veckan nu om du ska få dem att räcka till augusti nästa år? Kan inte komma fram Till om Olle ska börja dagis i april nästa år eller augusti. Hmm! :)

Svar: Dom kommer ju inte räcka till augusti. Jag kommer få börja jobba i mars och sen är Tobias hemma 60 dagar. Sen hjälper mamma till :) Jag tar ut ca 17-18 dagar varje månad. Kanske måste minska ner om planen ska hålla ;) Hur många dagar tar du ut?
Emelie Sofie Ericsson

2014-05-17 @ 21:14:27
Postat av: Lisa

Okej, känner att jag verkligen måste sätta mig ner o gå igenom allt lite mer ordentligt! Hmm. Bra med en mamma som kan hjälpa till ;) o hon va dagmamma va? Perfekt ju. Jag tar ut 4 dagar i veckan.

2014-05-20 @ 21:20:08
Postat av: Anonym

Okej, känner att jag verkligen måste sätta mig ner o gå igenom allt lite mer ordentligt! Hmm. Bra med en mamma som kan hjälpa till ;) o hon va dagmamma va? Perfekt ju. Jag tar ut 4 dagar i veckan.

2014-05-20 @ 21:20:11
Postat av: Anna

Samtidigt får man tänka på hur lyckligt lottade vi är i Sverige. Har en amerikansk tjejkompis som fick barn för knappt två månader sedan. Hon har redan börjar jobba. Där får man inget betalt alls om man vill vara hemma med sitt barn.

Svar: Ja verkligen! Det är fantastiskt :)
Emelie Sofie Ericsson

2014-05-24 @ 12:29:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback