Avslutning och dopkalas

I fredags var vi med på någonting fantastiskt. Alla barn som har döpts nu i vår blev inbjudna till ett dopkalas i st perskyrkan. Det bjöds på tårta, sjöngs massa fina sånger och alla bebisar fick en cd-skiva med alla underbara sånger som vi har sjungit under våren på öppna förskolan :) Supermysigt var det! 

Inte nog med det så blev vi även inbjudna till Almtunakyrkans och st perskyrkans öppna förskolors avslutning som var igår. Vi har varit med i en grupp för bebisar mellan 0-6 månader och igår var det blandat 0-12 månader. De senaste torsdagarna har vi sjungit många sommarsånger för att träna inför avslutningen. Jag är sååå glad att vi gick dit för det var underbart. Jag ryser fortfarande när jag tänker på det. Jag bara älskar sångerna, pedagogerna, prästen, mammorna, bebisarna och allt! Det bjöds på fika även igår. Jordgubbar, glass, bullar och kaffe :) Tänk att livet får vara såhär bra? Och tänk att vi har gått i kyrkan 2 gånger inom loppet av en vecka. Det har aldrig hänt förut. Det jag gillar mest med hela grejen är sångerna, dess innehåll och att det inte tjatas om Jesus och Gud. Vi sjunger "vi tackar Gud" i EN ENDA sång :) 

I höst kommer vi att fortsätta gå och sjunga i st perskyrkan. Då blir det 6-12 månader och jag ser redan fram emot det. Och gissa vad det bästa är? Att dom kommer att ha sommarkafé fr.o.m. 16 juni och 4 veckor framåt. Måndag-torsdag, alla åldrar, nybakat bröd varje dag, sångstund och utomhus. Så mysigt!

Igår fick jag även hem morsdagspresenten :) Tyvärr var dom för stora så ska skicka tillbaka dom. Väntar på ett par mindre :)


Godnatt!

Postat av: Pappa

Otroligt bra skrivet min älskade Emelie!
Din syn på kyrkan måste jag få beskriva för kyrkans ledning, då det är precis det kyrkan behöver för att locka en ny generation till sin verksamhet.
Om det är OK för dig kommer visa ledande personer detta för att stryka under att de kan göra skillnad

2014-05-28 @ 23:31:39
Postat av: Anonym

Älskade dotter!
Så bra du skriver om kyrkans verksamhet!
Vi får prata vidare om detta...
Måste även säga att detta kommentatorsfält riktig ordentlig suger. Allt man skriver hamnar här och där i rutan. Sämsta någonsin???

2014-05-28 @ 23:44:44
Postat av: Anonym

Älskade dotter!
Så bra du skriver om kyrkans verksamhet!
Vi får prata vidare om detta...
Måste även säga att detta kommentatorsfält riktig ordentlig suger. Allt man skriver hamnar här och där i rutan. Sämsta någonsin???

2014-05-28 @ 23:48:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback