Maginfluensa!

Natten som var kan ha varit den värsta sedan Milian kom till oss. Han somnade strax efter 22 igår och vaknade 01 och var hungrig. Han hade inte bajsat efter kvällens ersättning så det kändes som det var dags. Men nej. Han låg vaken ändå till 04 sen så vi fick tillslut hjälpa honom med pysventilen för att han skulle kunna sova. Inte nog med det för 05 fick jag magsmärtor och illamående och kunde absolut inte sova. När Milian skulle äta gjorde det så ont i magen och bröstet så jag var tvungen att avbryta amningen och springa på toaletten. Sen har jag varit på toaletten ca 10 gånger efter det! Milian somnade sen vid kanske 05.30 och sov någon timme. Som tur var så kunde Tobias vara hemma med Milian idag för jag är helt sänkt. Har spytt 4-5 gånger och det är det absolut vidrigaste som finns! Det var sååå länge sen jag var riktigt sjuk. Jag har läst att man ska fortsätta amma även fast maginfluensan smittar luftburet. Antikropparna i bröstmjölken skyddar ju honom, som tur är. Men det finns ändå risk att han blir sjuk :(


Tobias har varit så himla duktig med Milian idag. Han har varit ute med honom två svängar, lekt, busat och sjungit för honom ❤️ Jag saknar dom sååå mycket när jag ligger här inne i sängen och dom där ute och leker! Milian har blivit så duktig. Igår sov han 2,5 timme ute i vagnen och idag 1,5 timme - det underlättar oerhört mycket!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback