Läggning

Igår gick läggningen bättre än förväntat. Han vaknade efter ca 30 min och satte sig upp men så fort jag la ner honom igen så sov han och vaknade inte förrän kl 3 sen. Sen somnade vi om och vaknade två gånger innan vi gick upp kl 9. Idag gick läggningen långt ifrån bra. Usch, det var det värsta jag varit med om. Det tog ca 50 minuter och han skrek nog 40 minuter av dom. Hur fasen ska jag göra för att få honom att somna utan gråt? Jag gjorde precis som igår. Buffade i rumpan, sjöng och vyssade. Visserligen kanske han inte var lika trött som igår. Han somnade två gånger under de otroligt hemska 50 minuterna men han vaknade och fortsätte att gråta. Om han sover lika bra som inatt så känns det som att jag tänker ge det en chans. Både han och jag får sova mera och samtidigt är det ju bra om han  någon gång lär sig att somna i sin egen säng, förhoppningsvis utan att gråta också. Nu känner jag mig så fruktansvärt elak... Ska försöka sova nu ;(
Postat av: Linn

Jobbigt med såna kvällar :/ så är det ibland här hemma också men när hon väl somnat sover hon länge. Har ni testat att introducera välling? Vi har börjat ge Ebba välling innan hon ska sova, vi lägger henne ner i spjälsämgen och matar henne när hon ligger ner och oftast somnar hon direkt efter hon ätit och sover i fler timmar än förut när hon endast fick ersättning innan läggning. Har hört att välling är mer mättande därför sover de oftast längre med en stor portion välling i magen. Hoppas det blir bättre för er :)

Svar: Ja, vi har provat det men han har för tillfället flaskstrejk så det går inte just nu. Så fort han tar flaska igen på kvällen ska jag försöka få i honom välling :) Skönt att det funkar för er :) Tack!
Emelie Sofie Ericsson

2014-06-17 @ 11:03:04
URL: http://Ebbasmamma.vimedbarn.se
Postat av: Caroline

Hej!

Jag har precis bestämt mig för samma sak och min lilla Ebba som också är 7 månader skriker också när jag försöker få henne att somna utan amning. Men har funderat och kommit fram till att de såklart skriker, de vet ju inget annat sätt än att somna med hjälp av amningen. Ser det som ett beroende man måste bryta och då är en del av processen att finnas där när deras abstinens kommer, dvs skriken och gråtet. Sålänge man finns där och tröstar så är jag helt övertygad om att de inom loppet av några veckor, max ett par månader har vant sig vid den nya rutinen och somnar bättre på egen hand/i sin säng. Håll ut och gör det du tror på :) du och lilla killen kommer i längden att vara glada för bättre egen sömn, med en gladare och piggare mamma som kan vara stolt och stark över att ha tagit sig igenom denna jobbiga process! <3

Nu kämpar vi!

Kramar Carro

Svar: Åh Gud va skönt att höra!! Den kvällen var riktigt tuff men det har gått bättre de senaste två. Men det är jobbigt oavsett hur lång tid det tar. Jag tycker redan att han börjar sova bättre så jag ska försöka hålla i det här nu. Hur gör du när Ebba vaknar? Ammar du då eller försöker du få henne att somna om utan amning? Kram
Emelie Sofie Ericsson

2014-06-18 @ 21:49:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback