Börjar likna nånting

Idag var helt klart första gången på gymmet som jag kände mig stark. Jag orkade hålla samma tempo i intervallerna som innan graviditeten. Äntligen - det tog bara 7 månader :D


Milian börjar bli så stor nu. Han kan nästan krypa. Han tar sig lite framåt men än går det inte fort ;) Han ställer sig upp mot mig och Tobias hela tiden och idag ställde han sig upp mot bordet två gånger!! Allting går så fort. Och allting är så underbart. Idag har vi umgåtts med Helena, Sara och Sofia hela dagen och haft jättemysigt. Käkat lunch, fikat, strosat på stan och bara haft det bra :) Det är så kul att Milian börjar känna igen tjejerna och att han inte är så blyg. Det känns väldigt bra. 

Update om amningen. Idag har jag bara ammat 1 gång (!) under dagen. Han har blivit så duktig på att äta mat nu och har tagit flaska tre gånger idag. Känns jätteskönt. Han somnar även i spjälsängen på kvällarna nu, visserligen efter lite gråt men idag somnade han på ca 7 minuter. Det känns bra med tanke på hur det har varit med nattningen. Hoppas det håller i sig. Nu ska vi äta sen middag :) 







Postat av: Caroline

Hej! Vad skönt att han somnar i egen säng! Du gardiner list att maila några rader om hur du går tillväga? Försöker få min lilla att somna själv och behöver lite tips :) kram!

Svar: Jag kan skriva här hur jag gör. Vi kör på rutiner nu. Han sover ca 45 min någon gång mellan 15-17 och när han har vaknar försöker vi leka och busa någon timme innan vi äter middag. Till middag äter han ca en halv barnmatsburk. Sen badar vi och efter badet pyjamas och ny blöja. Sen försöker jag ge honom flaska med oftast vill han bara amma. Efter amningen lägger jag honom i sängen och sjunger en godnattvisa och sen buffar i rumpan. Har även köpt vyssan lull tassar till spjälsängen men dom kan jag inte utvärdera än. Vissa gånger har han skrikit jättemycket och då har jag tagit upp honom. Andra dagar har han varit lite lugnare men ändå lite gråt och då har han somnat på max 20 min. Jag tänkte jag skulle gå och köpa boken "somna utan gråt" för att få flera tips.
Emelie Sofie Ericsson

2014-06-24 @ 21:04:34
Postat av: Lisa

Men Gud, sprang du 7km på 31min? Det är ju helt sjukt bra!!

2014-06-24 @ 21:34:55
Postat av: Sofia J

Du är grym <3 !! Asbra jobbat :D

2014-06-25 @ 06:46:22
Postat av: Lisa

Sprang du 7km på 31min? Det är ju helt sjukt bra!!! :)

Svar: Nej intervaller ;)
Emelie Sofie Ericsson

2014-06-25 @ 14:34:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback