Vaccination!

Idag har Milian fått sin allra första vaccination. Det var mycket jobbigare än vad jag hade trott. Jag har inte tänkt så mycket på det förrän igår. Även fast jag jobbar som sjuksköterska och ser sprutor dagligen annars så kändes det här jobbigt. Vi hade tur att Mormor Mona kunde följa med och stå med Milian när han fick sprutorna. Jag stod bakom och blundade. Usch. Det kom några tårar när jag hörde honom skrika efter sticket. Men det gick snabbt över :)

Det var 3 veckor sen vi vägde och mätte honom sist och jag trodde att han skulle ha passerat 6 kg men han vägde bara 5700 gram och var 61 cm. Han växer riktigt mycket på längden den lilla prutten :) Sen han föddes har han följt sin kurva väldigt bra och har passerat medelkurvan på längden tom!

När vi var klara på BVC strax efter 16 somnade han direkt i vagnen och vakade inte förrän strax efter 19! Eftersom att det är min storasysters födelsedag idag så har vi varit på latitude 59 och käkat middag med familjen. Milian vaknade när jag skulle börja äta - såklart! Men det gick bra ändå :) 

Älskar den här bilden som togs för drygt en timme sedan. Mina fina ❤️

Godnatt från oss alla 3 😊



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback