Myslördag

Idag har vi varit hos farmor Eva och Håkan i Söderfors och hälsat på. Milian fick även träffa sin kusin Kevin - kul! Idag har Milian bara en kusin men om en månad har han två :D Faster Hanna är beräknad den 13 mars - spännande! Milian somnade i bilen påvägen dit men var väldigt gnällig när vi kom fram så det var bara att gå ut med honom. Tobias gick med honom i ca 1 timme och sen sov han ute på altanen i ca 1,5 timme till - wow! Det händer ju inte alltför ofta. Nu är vi påväg till Björklinge och ska fira Camillas 25-årsdag. Otroligt nog så somnade han i bilen så fort den började rulla :) Hoppas på en bra kväll! 

Kusinmys 💙 

Gosunge 😍


Postat av: Lisa

Hallå där! Jag måste bara fråga om du har något tips gällande sovrutiner :) Har för mig att Milian bara ville sova på dig i början?! Våran lilla kille är sju veckor o han vill bara sova på mig både på nätterna och på dagarna o så fort man lägger ner honom så vaknar han. Hur gjorde ni? Tips o trix? :) Tack på förhand!

Svar: Hej! Ja, precis. Det stämmer. Han ville bara sova på mig och vaknade direkt när jag la honom själv. Vi började lägga honom i spjälsängen på kvällarna/nätterna när han var 1,5 månad och sen dess har han sovit där. Då har han somnat vid tutten och jag har lagt ner honom och sen stått kvar vid sängen och andas på honom tills jag är säker på att han sover. På dagarna har jag tyvärr fortfarande svårt att få honom att sova själv. Han vill bara sova i vagnen eller bärselen så det blir långa och många promenader för mig. Han tar inte napp så det blir lite för mycket snuttande. Tar din lilla napp?
Emelie Sofie Ericsson

2014-02-16 @ 04:18:34
Postat av: Hanna

Våra fina guldklimpar<3 Kärlek! Roligt att träffa er och eran söta son!!

Svar: Detsamma Hanna <3
Emelie Sofie Ericsson

2014-02-16 @ 09:04:42
Postat av: Lisa

Åh tack, ska prova andningsknepet! Nej Olle tar inte heller napp, har fasen köpt alla varianter jag kan hitta. Det finns en som han suger på men om vu inte hjälper till o hålla i nappen så spottar han ut den på en gång. Hehe! Ja samma här med promenaderna.. Man blir ju så väldigt trött när man inte får någon vilostund på dagen ;) Tack för tipset, återkommer med hur det går ;) Nu kämpar vi!

Svar: Haha jag med! Har nog lagt ut en tusing på nappar ;) Milian gör samma. Han suger på den en liten stund men sen åker den ut om han inte är jättetrött och somnar. Men i bilen tar han den nästan jämt, konstigt nog. Hur är Olle annars då? Är han en pigg och glad bebis?
Emelie Sofie Ericsson

2014-02-16 @ 20:00:15
Postat av: Lisa

Haha, då har vi samma "problem" ;) Jo Olle är en snäll bebis men är också väldigt mammig och vill helst vara nära hela tiden o bli buren men direkt efter han har ätit( som han gör i en timme varje gång, har amningsnapp) så är han oftast en stund själv, sprattlandes eller i babysittern, så att man själv kan få lite gjort. Han har aldrig haft några större problem med magen o det är ju skönt men nu bär vi börjat med ersättning lite då o då så har den börjat tjorva lite :/
Hur fungerar det med Milian? Har ju ganska bra koll eftersom jag läser din blogg varje dag ;) men gillar han o va själv o så? Du kör mycket med bärsele har jag sett, verkar ju sjukt smidigt! Olle älskar tyvärr inte den ;)

Svar: Okej. Gud va skönt att han inte har haft ont i magen! Det är ju sååå jobbigt. Varför har ni gett ersättning? Går han inte upp i vikt eller är det bara för att underlätta för dig? Milian har vägrat flaska i några dagar nu! Jag håller på att bli tokig haha :D Ja, bärselen har hjälpt mig mycket men han börjar bli tung nu! Har du nån blogg? Kram
Emelie Sofie Ericsson

2014-02-17 @ 06:13:56
Postat av: Lisa

Ja men fy bubblan, måste vara henmskt med magont :/ stackars! Jo han går upp som han ska men på kvällarna har han varit lite gnällig på senaste idén o vill äta typ hela tiden så vi har provat med ersättning o då har han blivit nöjdare :) Nämen viken envis rackare, hur ofta ger ni ersättning?
Hur sov Millan inatt, vakna han ofta igen eller har det blivit som vanligt igen? :) håller tummarna!
Nej har ingen blogg tyvärr! Kram

Svar: Okej. Det låter precis som Milian! Vi började också med ersättning när han var runt 1,5 månad. Nejdu, han verkar ha bestämt sig för att vakna oftare på nätterna nu. Han har vaknat 3 gånger hittills, hoppas att han somnar om nu en stund för jag är dödstrött! Hur sover Olle på nätterna?
Emelie Sofie Ericsson

2014-02-18 @ 03:00:37
Postat av: Lisa

Men åh vad jobbigt! Alltså dom värsta timmarna att vara vaken är ju tö mellan 02.30-05.00, då är man ju helt slut. Olle somnar ganska sent, typ vid tolv o så vaknar han vid 3-4 någon gång o äter en timme o somnar om till 7-8 :) helt okej ändå! Försökt matta honom tidigare men det har inte gått, inatt somnade han dock vid 11 men då startar ju dagen redan vid 6 så vet inte vad som är bäst, haha.

Svar: Okej. Milian somnar också sent, nästan aldrig innan 23. Förut kunde han sova till 4-5-6 nånstans men inte nu längre. Han sov faktiskt till 06.30 en gång :P Jag hoppas verkligen att det blir bättre. Nu sover han iaf så nu ska jag försöka sova! Godnatt :)
Emelie Sofie Ericsson

2014-02-18 @ 15:18:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback