Vilda babyn.

De senaste veckorna har Milian blivit extremt vild. När han vaknar på morgonen runt 7-tiden är han smått galen. Han ligger och vevar med armar och ben och slår mig i ansiktet (och Tobias när han är ledig) tills vi går upp. Eftersom han fortfarande vaknar sjuttioelva gånger varje natt så är jag galet trött då även fast jag somnar mellan 21-22 på kvällarna. Vi brukar iaf ligga kvar en stund i sängen och "morgonmysa" (busa) innan vi går upp och äter frukost. Milian brukar amma runt 06 så vid 07.30 äter vi lite gröt (fortfarande bara ca 2 matskedar). Medans han sitter vid bordet MÅSTE han ha nånting att leka med som han kan kasta ner på golvet annars blir han jättearg. Så innan vi har ätit klart frukosten har jag tagit upp leksaker från golvet ca trettio gånger. När vi är färdiga brukar han oftast vara trött igen och vilja sova en stund. Då ammar vi igen och han brukar somna i min famn. Han kan sova allt från 15 minuter till 1,5 timme. Sen är det bara att leka och underhålla honom tills han blir hungrig och trött igen. Vi kan göra en och samma sak i ca 5-10 minuter sen blir det tråkigt. Nu har vi tur som har gåbilen till hjälp för den kan han sitta i minst 15 minuter utan att ledsna ;) Mellan 12-13 brukar vi gå ut och idag ska vi försöka ta oss till öppna förskolan :) När vi är ute och går är jag glad om han sover ca 30-40 minuter för att inte vara gnällig resten av dagen. Oftast lyckas jag! Sen vill han leka/busa/sjunga till ca 14-15 då han vill sova igen, lite beroende på hur länge han varit vaken. Vid 18 tiden brukar han få lite gröt igen och sen brukar vi bada eller göra nånting annat tills han blir trött. Så än sålänge sover han fortfarande 3 svängar på dagen. Jag försöker natta honom vid 19-20 tiden och om jag lyckas så sover han vid 20 men de senaste dagarna har han varit jättepigg mellan 20-21 och inte somnat förrän 21. Man kan undra hur en  så liten varelse orkar hålla igång i full fart så många timmar varje dag? Nu ska jag samla krafter så jag orkar leka några timmar ;)

Men det är underbart och det lär ju bara bli underbarare. Jag älskar att vara mamma <3
Postat av: Sandra

Underbara dagar :D vi ses på öf om jag lyckas hitta dit!

Svar: Ja va roligt! Det är inte så svårt. Du kan parkera vid Lidl sen är det bara över gatan :)
Emelie Sofie Ericsson

2014-04-23 @ 11:30:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback