Tatuering!

Igår gjorde jag nånting som jag kanske inte borde ha gjort. Jag hade ingen aning om att man inte rekommenderar tatueringar till ammande. Varför visste jag inte det? Varför tänkte jag inte på det? Varför sa dom ingenting till mig?!?! Jag hade ju med mig Milian dit!! Aja, gjort är gjort och enligt tatueraren är det ingen fara så länge jag inte får en infektion. När man googlar på detta så kan man bl.a. läsa om att gifter från bläcket går över till barnet genom bröstmjölken. Enligt tatueraren var det inte så och jag hoppas innerligt att jag kan lita på det! Usch vilken ångest jag har haft och har.. Jag vill inte ens visa resultatet för jag mår så dåligt. Jag försöker ge Milian så mycket ersättning som möjligt ifall det skulle vara skadligt med bröstmjölk. Blä vilken dålig mamma jag känner mig som...
Postat av: Sandra Lindgren

Förlåt om det var jag som gjorde dig orolig.. den var jätte fin tatueringen och jag tror absolut inte att det är någon fara. Dåligt samvete ska du inte ha och en bra mamma är du garanterat! Jag menade verkligen inte att kritisera utan jag ville verkligen bara fråga eftersom jag vill göra en själv.

Svar: Ingen fara. Jag är bara så arg på mig själv att jag inte tänkte efter. Bara hoppas på att det inte blir en infektion! Ska du också tatuera dig? :)
Emelie Sofie Ericsson

2014-04-16 @ 10:33:47
Postat av: Sandra Lindgren

Man kan inte tänka på allt hela tiden. Det går inte. Jag vill gärna göra en med Elvira och hennes datum men jag vet inte vart för jag vill få plats (om vi skaffar fler barn) på "samma" ställe 😊 men jag gillade ditt textsnitt super mycket!

Svar: Nej men jag som sjuksköterska borde verkligen ha vetat/tänkt på det :( Jag tänkte också så men vet inte om det kommer bli snyggt med flera namn på skuldran. Jag vill också ha flera barn och givetvis deras namn någonstans på kroppen :P Tack, det är en kompis till mig som har skissat :)
Emelie Sofie Ericsson

2014-04-16 @ 11:26:58
Postat av: Sandra Lindgren

Som sagt, allt går inte att tänka på! Tror inte att man blir en bättre förälder för att man kollar upp allt, snarare tvärtom. Tror man kommer långt på sunt förnuft. Skuldran är sjukt snyggt. Handleden har jag alltid gillat också. :)

Svar: Nej. Jag försöker också tänka så. Tack för lite pepp, det behövdes :) Ja ellerhur! Då tycker vi samma! Ska ni gå nånting på öppna förskolan nästa vecka?
Emelie Sofie Ericsson

2014-04-16 @ 22:23:00
Postat av: Sandra Lindgren

Så lite så! Kritisera dig inte utan se det "braiga" du gör! Jag funderar på att testa på onsdagen nästa vecka för måndagen var tyvärr stängd :/ går du nån annanstans på onsdagar? :) kan ju vara kul att testa lite annat ibland.

Svar: Ja, vi går på Liljefors på onsdagar. Det är jättemysigt :) Haka på dit?
Emelie Sofie Ericsson

2014-04-17 @ 08:19:17
Postat av: Sandra Lindgren

Ja det vore ju jätte kul! Vilken tid? 😊

Svar: Det är 13-15.30 och sångstunden är 14 😊 Vi brukar försöka vara där till 13.30. Ja, men va roligt!
Emelie Sofie Ericsson

2014-04-17 @ 21:20:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback