5/4 - Milians dopdag

Idag har Milian blivit döpt. Så nu är han alltså kristen och i Guds händer. Även fast varken jag eller Tobias är troende kristna så är vi iaf döpta. Därför ville vi även döpa våran son och det är jag jätteglad att vi gjorde för det blev en väldigt lyckad dag :) 

Eftersom att Tobias kusin Jessica fick sin son Vide 3 veckor innan vi fick Milian så körde vi 2 flugor i en smäll med dubbeldop! Vi hade bjudit ca 140 personer och tror faktiskt att vi blev hela 110 st. Det var väldigt kul att så många kunde komma. Vi är otroligt tacksamma och glada för all hjälp vi fick med dukning, bakning av smörgåstårtor, diskning, städning mm. Vi behövde inte ens be om hjälp, vi blev erbjudna :) Jag är så lycklig att Milian har så mycket fina människor runt sig som ställer upp för honom! Idag är det lite synd att han inte förstår lite mer för Gud så stolt han hade varit över familj och vänner då :) 

Jag blev väldigt nervös och stressad när klockan började närma sig 10.30 för Milian ville inte sova. Han somnade 10.15 så vi fick väcka honom efter 15 min, tyvärr. Som tur var så gick det bra ändå :) Tillställningen i kyrkan blev väldigt bra, prästen skötte allting super! Milian gnällde litegrann men det gjorde inte så mycket. Han var duktig :) Min fantastiskt duktiga lillasyster sjöng min absoluta favvolåt i sammanhanget - Välkommen hem med Sonja Aldén. Riktigt riktigt fint var det och många våta kinder! 

Milian fick otroligt mycket fina presenter som jag dock inte har hunnit med att titta igenom än. Tobias öppnade det mesta när jag var iväg och ammade ;) Jag ska uppdatera med bilder på alla presenter senare!

Jag hann tyvärr inte ta några bilder men jag har stulit några och har några från förberedelserna hemma ;) 


Namn-vimpeln 















Milian Eric Prins tackar för alla fina presenter och det fina sällskapet ❤️



Postat av: Louise

Wow så fint ni gjort! Jättefina smörgåstårtor & bakverk!

Svar: Tack! Det blev faktiskt riktigt bra :D
Emelie Sofie Ericsson

2014-04-06 @ 09:00:31
URL: http://Louisebj.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback