Vecka 35

Igår gick vi in i vecka 35, galet :D Och idag är det bara 40 dagar kvar till beräknad förlossning! Det känns så långt borta fortfarande men det är ju så nära!! Jag följer en hel del gravida på instagram och det ploppar ut bebisar var och varannan dag. Det gör ju inte att man längtar mindre. Igår hos barnmorskan pratade vi om saker som kan vara jobbiga den första tiden, bla sömnen. Jag är helt medveten om hur det kan vara när man får en liten men jag har noll erfarenhet av det så det kommer garanterat att bli en extrem omställning. Vi ska iaf redan nu börja förbereda inför detta genom att laga matlådor och fylla frysen med. Jag kan tänka mig att jag lätt kommer glömma bort eller helt enkelt inte orka laga mat när jag är som tröttast på dagarna och kanske inte har sovit en blund på natten. Vi fick som tips av barnmorskan att ta vara på den lilla stunden som bebisen sover och verkligen vila en stund själv också. Även fast det ser förjävligt ut hemma. Man vet aldrig när han/hon vaknar och då kan det vara långt kvar till nästa vilostund. Så i början kommer det nog vara skönt att ha frysen full med matlådor så vi ändå får i oss ordentligt med näring! Man får inte glömma bort att jag ska ha ca 3000 kcal om dagen när jag ammar. Det är lite mer än vad jag får i mig idag :) 






Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback