Vecka 32

Det börjar verkligen närma sig nu. På söndag är det 60 dagar kvar till beräknad förlossning och därmed börjar min graviditetspenning gälla :) Jag ska jobba både lördag och söndag så egentligen börjar den gälla på måndag. Det är lite struligt att jobba samtidigt som graviditetspenningen har börjat gälla eftersom man då måste meddela försäkringskassan detta så man inte får dubbelt betalt dom dagarna. Jag kommer inte tjäna så jättemycket på att jobba dom dagarna, kanske 500 kr eftersom det är ob-tillägg. Jag vill ju jobba så länge det är möjligt och tror att det är bra att hålla igång. Det tar ju några månader innan jag kommer jobba sen igen så jag får passa på nu så jag inte "glömmer bort" min roll som ssk. Jag har två till pass inbokade, den 22/9 och 25/9 så jag håller tummarna för att jag fortfarande mår bra då :)

Just nu ligger jag fortfarande kvar i sängen och njuter av min ledighet. Jag trodde inte att jag skulle kunna njuta av den men det har varit väldigt skönt hittills måste jag säga. Jag sover väldigt dåligt på nätterna eftersom lillprutten är som piggast då och vill hålla mig vaken. Just för tillfället så försöker han/hon göra någon typ av vändning men det verkar han/hon inte lyckas med. Det är för trångt! Enligt barnmorskan igår ligger lillen fortfarande med huvudet ner, ryggen/rumpan år vänster och fötterna åt höger :)

Nu ska jag äta lite frukost innan jag ska hälsa på min lillasyster i skolan :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback