Mammas och pappas fest :)

Igår var det mammas och pappas dag. Pappa fyllde 50 år förra året i augusti och mamma fyller 50 år idag. Om man slår ihop dessa två födelsedagar så fick man en väldigt trevlig och rolig fest :) Den blev faktiskt väldigt lyckad! Kvällen började med en tipspromenad där frågorna handlade om mor och far som jag hade gjort :) Jag trodde att minst 2 personer skulle ha alla rätt men faktiskt så var det ingen. Bäst var 12/14 och det var 6 st som hade det! Därefter var det förrätten som Camilla och mamma hade gjort - en miniatyrsmörgåstårta som var ljuvlig. Efter det var det uppträdande av några sv mammas jobbarkompisar som sjöng en låt som dom hade gjort själva. Det var menat som ett tal i sångform :) Jättebra och jätteroligt! Sen var det varmrätten som bestod av kallrökt skinka, kalkon och rostbiff med potatisgratäng. Till det var det även pajer, ost+kex, sallad mm. Det var väldigt gott men blev en massa mat över. Så får hoppas att alla tyckte att det var gott?! Mellan varmrätten och fikat var det uppträdande igen och denna gång av Ylva, Anders, Carina, Johan, Lasse och Jana :) Det var en liten variant av golden forties så det var superduperroligt! Kvällens höjdpunkt helt klart :D Jag blev extra glad eftersom jag hade haft kontakt med Ylva tidigare för att försöka få dit golden forties men det var dock lite för sent påtänkt då. Så det blev ju väldigt bra ändå :D Fikat bestod av kladdkakor med hallon i och morotskakor som mamma hade bakat. Där blev det jättemycket över men det kan jag garanterat säga att det berodde på alkoholen. Folk var lite mer intresserade av alkoholen än fikat vid den tiden. Under fikat blev alla 85 personer underhållna av min fantastiska lillasyster som sjöng 4 låtar, varav en som hon skrivit själv!!!!! När hon sjöng den låten blev hon själv så pass rörd att hon började gråta. Det var fint. Fantastiskt fint. Alla låtarna var underbara. Hon sjöng en låt till mamma och pappa som dom alltid har velat att hon ska sjunga men hon har inte riktigt velat. Det var Miley Cyrus - Butterfly men hon gjorde sin egna version av den, sjukt duktig! Mellan varven hölls det tal och grejades så det var fullt upp hela tiden. Jag och Camilla hade förberett en liten grej som vi tänkte göra för mamma och pappa men det hanns inte med. Direkt efter fikat drog pappa igång dansen och sen dansades det för fullt hela kvällen. Jag som just för tillfället inte är så särskild smidig dansade inte så ist plockade jag undan allting från alla borden och diskade allting som var kvar. Vi hade turen att ha hjälp av Maja och Sara under kvällen som skötte allting i köket fram till 11. Jättetack till er! Sen tog jag över och herregud vilken ryggsmärta jag fick efter att ha småplockat och småfixat hela kvällen. Jag hade väldigt svårt att sitta still även fast kroppen sa ifrån. Och det känns riktigt ordentligt idag kan jag lova!!!! Har så sjukt ont i kroppen. Jag sov ingenting inatt och var uppe kl 9 och skjutsade Camilla och nu för en stund sen skjutsade jag iväg Tobias. Så nu ska jag försöka få lillprutten att vara lite lugn i magen så jag kan få sova lite :) Det är så underbart med söndagar! 

Vi bjuder på några bilder som vi tog när vi kom hem från festen :)

Postat av: sofia

supersnygg klänning :D

2013-09-29 @ 12:19:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback