Barnmorskebesök

Imorse var vi på sista gruppträffen hos barnmorskan som givetvis då handlade om "den nya familjen" och tiden som väntar närmast efter förlossningen. Som jag har skrivit tidigare så har jag lärt mig mycket sånt här genom sjuksköterskeutbildningen och genom böcker som jag läst så jag har hört i princip allting förut. Däremot är det nog väldigt bra för Tobias att höra det, speciellt när det är en barnmorska som pratar. För på mig lyssnar han inte alls lika noga haha :D Sammanfattningsvis så har det varit väldigt bra att gå en sån här utbildning! Det enda negativa har varit att kontinuiteten inte funkat så bra. Vi har träffat tre olika barnmorskor som har mätt magen och gjort undersökningarna. Det är inte helt optimalt men annars är jag nöjd :)

Idag var sf-måttet 29,5 cm och det betyder att det växt 1,5 cm sen sist :D Skönt!!! Jag ligger under medel hela tiden men huvudsaken är ju att jag följer min kurva :) Hjärtfrekvensen var 136 slag/min och blodtrycket 120/75. Så inga konstigheter alltså :) På måndag ska vi till förlossningen på studiebesök. Då kommer det nog kännas "på riktigt". Pirrigt!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback