BABYSHOWER

Herregud vad jag blev överraskad idag! Mamma frågade mig för några dagar sen om jag och Tobias ville komma ut och planera 100-årsfesten och äta middag ikväll. Igårkväll ringde Camilla mig och frågade om hon skulle hämta upp oss så vi slapp åka två bilar hem sen ikväll (eftersom vi ska till kista galleria imorgon) och att hon skulle hämta upp oss efter hon hade varit på systemet. Jag funderade inte så mycket över det. Idag sov jag till 12.40, duschade och gjorde mig iordning för att Camilla skulle komma. Hon hade sagt att hon skulle åka in strax innan tre för att hon hade mycket och göra på morgonen. Vi väntade länge på att hon skulle ringa och hon ringde inte förrän 14.45 och sa att hon skulle springa in snabbt på systemet och sen komma och hämta oss. Det tog ca 15 minuter så var hon här. Väldigt snabbt gick det ju men hon sa att det var jättelite folk där haha (sen fick jag ju veta att hon aldrig varit på systemet utan att hon tog en påse hemifrån så att det skulle se ut så). Tobias visste sedan igår vad som skulle ske så han hade smidigt en egen liten plan. Han skulle ta firmabilen och åka med den till en kille i laget som han skulle låna till matchen imorgon (Okej?). Då tänkte jag att vi kunde åka efter honom och hämta upp honom hemma hos killen i laget. Men då ändrade han planerna för att ruska av oss haha. Då skulle han helt plötsligt åka en annan väg men egentligen åkte han hem igen. Camilla sa att hon skulle gå ut med sina nya kollegor ikväll och att hon var tvungen att skicka sms till dom i bilen så därför fick jag köra hem. Jag förstod ju inte då att det egentligen var till tjejerna hemma hon skulle messa! Dessutom satte hon sig i baksätet!! Men det gjorde hon för att Tobias skulle sitta fram sen när vi hämtat honom (???). När vi började närma oss Björklinge sa hon att hon var tvungen att springa in för att kissa. Jag hajade fortfarande ingenting. När vi var utanför huset så var persiennerna i köket nerdragna och då började jag misstänka nånting för så brukar mamma aldrig ha. Camilla sprang in bakvägen (??) och jag gick raka vägen in och möttes av alla mina underbara vänner och familj/släktingar!!!! Herregud vad glad jag blev :D :D :D Det första jag tänkte på var hur jag såg ut, vilka kläder jag hade på mig och att jag var osminkad. Det var egentligen ganska ointressant men när alla andra var finklädda och redo för fest så kändes det jobbigt. Det andra jag tänkte var att det var så otroligt roligt att alla var där - för min skull. Till och med Mathilda hade tagit sig hem från NORGE. Så underbart fint gjort! Jag blev bara jätteglad och visste inte riktigt hur jag skulle reagera/bete mig. Allting var så fint fixat. Smörgåstårtor, cupcakes, bullar, annat smått och gott, girlanger, ballonger, gissningslekar, namnförslagslåda, bilder på mig som bebis, en jättefin berättelse från när jag föddes (återkommer med den) och en jäkla massa presenter! Herregud vad bortskrämda vi har blivit :) Jag kan inte sluta tänka på hur glad jag är för att alla var där, ca 20 personer bara för min skull och för att jag ska bli mamma. Jag har nog inte riktigt förstått hur stort det är. Det kändes så himla overkligt att sitta framför alla underbara människor och öppna alla fina presenter som var tillägnade den lilla som ligger i magen. Jag har ju inte förstått än att det verkligen ligger en människa inuti min kropp som snart ska komma ut till oss. Som jag och Tobias tillsammans ska ta hand om och uppfostra. Därför kändes det extra konstigt att alla vänner var där för nånting som fortfarande är overkligt. Men så kommer det nog kännas enda tills lillen är här. 
 
Jag är så himla glad för alla fina presenter! Mathilda Billgert har tagit kort på alla saker som jag tänkte lägga ut här på bloggen senare så jag kan skriva vem det var ifrån osv. Så det återkommer jag med senare. Jag har trots det lagt upp alla underbara presenter på bordet här hemma som ett minne :) Kunde inte låta bli!
 
Jag vet att jag har världens absolut bästa vänner/familj och att ingen skulle kunna få en bättre babyshower än vad jag har haft idag. TACK SÅ HIMLA OTROLIGT MYCKET ALLIHOPA <3 <3
 
 
Nu när jag sitter här hemma i soffan och känner hur Lillprutten rör sig i magen så önskar jag att han/hon var här och kunde se alla fina saker som han/hon har fått. Jag längtar såååå efter våran lilla bebis och han/hon får gärna komma ut några veckor tidigare. Vill ha honom/henne här nu <3
 
Postat av: Pappa

Emelie, jag blir så otroligt stolt över allt du uttrycker här på bloggen. Din summering över gårdagen gör mig alldeles varm. Fortsätt vara den du är!
Pappa

2013-09-15 @ 22:02:52
Postat av: Pappa

Emelie, jag blir så otroligt stolt över allt du uttrycker här på bloggen. Din summering över gårdagen gör mig alldeles varm. Fortsätt vara den du är!
Pappa

Svar: Tack pappa!! <3
Emelie Sofie Ericsson

2013-09-15 @ 22:02:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback