Amningskurs del 1

Igår startade amningskursen :) Även fast det var mycket grundläggande om bröstets anatomi mm så lärde jag mig väldigt mycket. Kursledaren var väldigt tydlig och bra. Vi pratade om hur länge man kan amma, vad som behövs för att kunna amma, när man ska amma, hur man vet att barnet får i sig tillräckligt, hur man lägger till barnet till bröstet mm. Många av dessa frågor har jag funderat på så det känns bra att ha fått lite kläm på det nu, även fast det bara är fakta. Allting handlar ju om att lära känna sitt eget barn och barnets behov. Det känns iaf som att den här kursen är en väldigt bra förberedelse :) Tyvärr kommer jag få gå på kursen utan Tobias eftersom han alltid har match på onsdagar. Men han kommer få nöta mina anteckningar :D Han ska kunna minst lika mycket som mig efter kursen!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback