Vecka 39!

Idag är det alltså torsdag igen och vecka 39 är här! Det är så sjukt hur fort tiden går och jag kan då tänka mig hur fort tiden kommer gå när bebis är här. Inatt har jag legat och känt efter i varje rörelse. Är det på gång nu? Eller nu? Eller kanske nu? Ungefär så. Det har inte blivit mycket sömn inatt heller. Eftersom att jag börjar bli otålig nu så försöker jag tänka att varje dag inne i magen är bra för lilla hjärtat. Det är ju ändå 13 dagar kvar och därefter kanske 14 till! Jag kommer ju smälla av om jag ska gå över tiden så länge!!! Men lille prutten kanske behöver växa lite extra :)
Postat av: Patriciakarlsson

Är du rädd för förlossningen?:)Kan du inte skriva om dina tankar runt det. För det finns ju mycket som kan gå snett och även otroligt mycket som går bra;)

Svar: Nej, jag är inte alls rädd. Jag är inställd på det värsta och jag vet vilka komplikationer som kan uppstå. Efter föräldrautbildning, böcker och annat läsvärt känner jag mig redo. Jag jobbar ju själv på sjukhuset och har varit med vid flera förlossningar så jag vet vilken professionell yrkesgrupp som jobbar på förlossningen. Jag har alltid drömt och längtat efter att få uppleva detta och tycker att det känns spännande att få uppleva det största man kan göra i livet. Jag är inte rädd (men visst är jag nervös) för att göra allt för att få träffa mitt barn. Det får göra hur ont det vill för hon/han ska ut! Så är det bara :D Men detta är min inställning just nu, får se om jag har ändrat mig efteråt :) Hur känner du? Har du själv förlossningsrädsla?
Emelie Sofie Ericsson

2013-10-24 @ 11:06:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback