Studiebesök på förlossningen

Igår var vi på studiebesök på förlossningen med föräldragruppen. Det var spännande att komma dit "på riktigt". Jag har varit på förlossningen som student men det var långt ifrån samma sak. Nu är det jag som ska ligga där i den där sängen, det är jag som ska trycka på den där klockan, det är jag som ska sitta på den där pilatesbollen. Jag har inte varit så nervös förut och jag tror inte att jag blev mer nervös nu heller. Även fast det är så himla främmande att föda barn så könns det så naturligt. Det ska bli en riktigt häftig upplevelse även fast jag tror att jag kommer skita på mig av rädsla och nervositet när jag väl ska göra det. Men min inställning är fortfarande väldigt positiv. Idag ska jag börja skriva på förlossningsbrevet så det är klart den här veckan åtminstone :) Senare i veckan ska jag även börja tvätta alla bebiskläder och fundera vad som ska stoppas ner i bb-väskan. Det är ju bara drygt 5 veckor kvar och om jag är lik mamma så är det ca 3 veckor kvar BARA! 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback