Mardröm

Usch vilken obehaglig dröm jag hade nyss. Den var så himla verklig och därför är jag så glad att jag ligger vaken just nu :) Jag har hört att det ska vara vanligt med mardrömmar och andra konstiga drömmar när man är gravid men jag har hittills inte upplevt det. Inte vad jag minns när jag vaknar iaf. Det finns ju faktiskt en positiv aspekt med en mardröm och det är ju ändå att vakna upp och inse hur bra vi har det. Jag har en underbar familj, en fantastisk pojkvän, en fin lägenhet, en stabil utbildning med ett bra jobb, en ofödd efterlängtad liten parvel i min mage, otroliga vänner som bryr sig om mig och sist men inte minst pengar så vi klarar oss och kan äta mat varje dag! Det är inte alla som har allt det här och med detta vill jag säga att jag är väldigt lycklig :D 

Idag är det oktober. Det betyder att jag får graviditetspenning denna månad ut men sen börjar föräldrapenningen ta vid. Skillnaden mellan dom två är endast att graviditetspenningen varar i 60 dagar innan BF och då får jag betalt för alla dom 60 dagarna utan att förlora någonting på det. Föräldrapenningen måste vi vara lite mer rädd om. Sammanlagt har vi 480 dagar och det låter ju mycket men det är inte mycket. Inte om man tänker att man kan/vill spara dagar tills barnet är 8 år. Vi har därför den turen att nu i början kunna ta ut 5 dagar i veckan ist för 7 dagar i veckan. Så på en månad försvinner ca 22 dagar ist för 30. I det här läget känns det viktigare att få tid med barnet än att spara pengar på ett konto. Givetvis ska vi inom kort köpa en bil och därmed blir månadskostnaderna högre så då kanske vi får ta ny ställning. Vi tänkte börja göra såhär och sen se hur pass bra/dåligt det fungerar :) Nu under hockeysäsongen kommer det säkerligen att fungera alldeles utmärkt, tom så vi kanske kan släppa en dag till i veckan. Det visar sig :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback