Jobbig natt

Inatt var nog den jobbigaste natten hittills under graviditeten. Bebisen sparkade som vanligt jättemycket + lite till och jag hade enorma sammandragningar till och från hela natten. Klockan 5 fick jag även smärta i ryggen och illamående. Sen kunde jag inte lägga mig i sängen igen så jag satte mig i soffan. Sist hos barnmorskan sa hon att jag kunde ta 2 alvedon om jag hade svårt att sova så det gjorde jag faktiskt imorse. Efter det kunde jag somna igen och vaknade när Tobias ropade och undrade vad jag gjorde :) Det känns som att jag är gravid "på riktigt" nu. Det är nu det börjar. Allting har varit så lätt hittills. Det är ju inte långt kvar nu så det vore väl konstigt annars! 

Vi fick i alla fall ännu en härlig morgon tillsammans. Eftersom att jag hade en dålig natt orkade vi inte åka på julmarknaden som vi hade tänkt. Vi satt istället hemma och tittade på Karlsson på taket innan Tobias skulle iväg på match :) Det är så bra med hemmamatcher på söndagar nu när jag själv inte spelar. Annars brukade jag ju alltid missa dom, nu är det istället ett roligt söndagsnöje. Svärmor Eva brukar alltid vara på matcherna och eftersom att vi träffas så sällan så är det jättemysigt att titta på hockey med henne :) Idag blev det 3 poäng till Tierp IGEN! Riktigt kul :) Efter matchen var vi hos mamma och pappa på lite mat - underbart! Skönt att dom är hemma i Sverige igen. Nu ligger vi i sängen och är jättetrötta. Imorgon ska jag ha en riktig slappardag innan vi ska till barnmorskan på eftermiddagen. Godnatt :)

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback