Hemska människa

Idag när jag och Fanny var på Lindex hände en ovanlig sak. Vi stod och tittade på en blus som hängde längst en vägg och bakom oss stod ett bord med andra kläder på. Det var knappt en meter mellan bordet och väggen. Jag stod där med magen och med fötterna i kors när en människa kom och trängde sig förbi. Eftersom att jag stod där var det endast ca 30 cm yta för henne att tränga sig förbi på. Men trots det så tryckte sig människan förbi och hade även mage att vända sig mot mig och skrika nåt liknande: "Flytta på dig och håll in fötterna! Nu var det nära att min regnjacka gick sönder!" Jag bara gapade av förvåning. Människan skulle inte ens titta på någonting där vi stod!! Hon "orkade" bara inte gå runt bordet för att komma till rulltrappan! Jag kan inte sluta tänka på situationen och ångrar så mycket att jag inte sa någonting som tex "synd att den inte gick sönder". Alla kunder i en butik har all rätt att stå och titta på ett plagg och ingen har väl att göra med hur jag står med fötterna?! En normal människa som hade velat titta på ett plagg där vi stod hade vänligt använt ögonkontakt, bett om ursäkt och smitit förbi försiktigt. Jag blir så förbannad!!!! Jag blir ännu mera förbannad när jag tänker på att hon tryckte sig förbi mig och fullständigt struntade i att jag är gravid! Jävla kärring!
Postat av: Fanny

Ush vilken dum människa!! Speciellt när du står där med stor mage och allt. Idioter finns det gott om...

2013-10-10 @ 18:33:15
URL: http://byfanny.wordpress.com
Postat av: Jenny

men fy! jag har märkt att folk verkligen inte respekterar gravida, äldre eller funktionshindrade idag. förra veckan när jag stod och kollade på en tröja gick det förbi en dam i 50 årsåldern och puttade till mig samtidigt och sen vände sig om och sa att jag var i vägen, jag borde faktiskt inte ens vara på damavdelningen längre med tanke på mitt tillstånd. det är ju himla synd att man många gånger inte kläcker ur sig något när det väl händer utan går runt och tänker på det väldigt länge i efterhand.

Svar: Usch va hemskt! Man inser ju att det inte är så konstigt att det finns krig i världen när man hör sånt här!
Emelie Sofie Ericsson

2013-10-10 @ 21:07:08
URL: http://livetenligtjenny.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback