Försäkringskassan. Hej och hå

Alltså herregud säger jag bara. Jag har haft med försäkringskassan att göra i ca två månader nu och det strular redan. I måndags var det den 28:onde och jag skulle ha fått utbetalat för 27 dagar - alltså ganska mycket pengar! Men det har jag inte fått!!!! Jag har ringt 3 gånger och tillslut fick jag numret direkt till en handläggare som kunde betala ut. Hon ba: "Ja, men ojdå. Min kollega måste ha missat nåt steg i utbetalningen. Jag skickar pengarna till dig direkt nu så har du dom på fredag". Ska jag lita på det? Tänk om jag hade varit ensamstående och inte hade jobbat någonting förra månaden, då hade jag ju varit nollad den här veckan!! Efter allt strul med att få till graviditetspenningen så trodde jag att det skulle lösa sig. Men inte det! Det gick ju så bra med utbetalningen förra månaden. Vi håller tummarna för att pengarna kommer in på fredag - 5 dagar sent! Heja försäkringskassan!
Postat av: Emily

Åh försäkringskassan alltså.. Jag skickade in papper i augusti för att börja handläggningen om mammaledighet, jag har fortfarande inte fått beviljat mammaledighet xD Varje gång jag skickar in papper säger de att det kan ta upp till en månad Innan jag hör mera, helt galet x) Har BF i december :P

2013-10-30 @ 13:47:44
URL: http://mylifeasemily.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback