Den eviga längtan

Nu är det max 33 dagar + 2 veckor tills vi får träffa våran son eller dotter. Om drygt en månad bor han/hon här hemma med oss, i våran lägenhet. Det är många tankar som snurrar just nu. Hur ser du ut? Vad har du för kön? Är du lik mamma eller pappa? Är du liten eller stor? Men framförallt - när vill du träffa oss? Allting känns så himla spännande samtidigt som många tankar är oroande också. Är du frisk? Kommer vi att bli bra föräldrar? Kommer amningen att fungera? Vad är det du vill när du gråter? 

Det går inte att beskriva känslan av hur mycket man kan längta efter att få träffa någon som man inte vet vem det är. Det enda man vet är att man älskar den personen väldigt mycket. Det är en konstig känsla som är helt underbar. Jag lyssnar fortfarande på Sonja Aldén - Lilla evighet och tänker att det här som vi har framför oss, det som vi väntar på, verkligen är livets största hemlighet. 

"När får jag möta dig? Var kommer du ifrån? Kärlek som bor i mig, du blir ett livslångt lån. När får jag röra dig och när får jag ta din hand? Var dag blir av förväntan ett timglas fyllt av sand. Evighet, du min lilla evighet. Älskar dig i oändlighet, drömmer om att ha dig här och hålla dig nära, veta vem du är, livets största hemlighet. Jag har längtat som du vet, längtat i en evighet att få se dina ögon. Jag känner lugn och ro i dina hjärtelag. Snart ska min lycka bo i dina andetag. Så liten på vår jord men ändå vet jag att du är det största som har hänt mig och jag vill ha dig här".

Imorgon åker mormor och morfar till Turkiet så du får gärna vänta en vecka innan du vill komma ut. Men det är du som bestämmer när du vill träffa oss och du är välkommen precis när du vill. Vi är mer än redo att ta emot dig med all vår kärlek <3


Postat av: Pappa o Mamma

Vi älskar dig lilla gumman!

2013-10-09 @ 18:21:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback