FARS DAG

Den 10 november 2013 klockan 16.54 föddes våran underbara son. Han hade helt enkelt bestämt sig för att göra sin pappa till världens stoltaste pappa på fars dag. Precis som vi trodde så var han ganska liten när han föddes. Han vägde 2990 gram och var 49 cm lång. På grund av att moderkakan inte ville lossna av sig själv efter att han var ute så är vi fortfarande kvar på bb. Min moderkaka hade även "biplacentor", dvs 2 st extra små moderkakor. Därför får jag livmodersammandragande läkemedel och har efter det fått högt blodtryck. Vi hoppas på att få ta hem våran lilla kille idag :) Jag tänkte berätta för er om hela förlossningsförloppet men då behöver jag lite mer tid på mig så det får bli senare. 

För alla som undrar så är vi givetvis väldigt trötta. Jag har knappt sovit sedan 04.00 i söndags och vi behöver få vila ut tillsammans och lära känna våran nya familjemedlem. Så vi meddelar när vi är redo för besök. Självklart är vi så himla stolta att vi inte vill någonting hellre än att visa upp honom NU, men det får vänta :) 

Vi lever i en liten bubbla tillsammans med honom. Våran lilla evighet har äntligen kommit till oss och vi är så kära i honom. Finns ingenting i livet som slår detta och denna känsla. Inga ord kan beskriva vilken lycka jag har inom mig <3

Far och son <3

Lillprutten <3

Postat av: ida olofsson

Men Gud så bedårande söt han är! Och verkligen jätte skoj att Vi fick samma dag och nästan samma namn på våra pojkar :) vilket bb födde ni på? :) jag är i Karlstad kramar och stort lycka till. Underbart att vara i denna bäbis bubblan!

Svar: Men tack detsamma! Ja, jätteroligt ju :) Vi födde i Uppsala då vi även bor här. Ja, herregud. Jag trodde inte att man kunde vara vaken såhär många timmar i sträck och bara titta på honom. Det är underbart :)
Emelie Sofie Ericsson

2013-11-12 @ 07:05:16
URL: http://idaolofsson.devote.se
Postat av: Sandra

Grattis till eran kille! Vad kul att läsa att allt gått bra. Hoppas allt är bra och att ni njuter av denna tid. Själv sitter jag här med förvärkar och hade bf datum igår.
Kram!

Svar: Tack så mycket! Ojdå, då får du lycka till så mycket :) Kram
Emelie Sofie Ericsson

2013-11-12 @ 07:44:34
Postat av: ida

Grattis :) är är så jäkla söööt :)

2013-11-12 @ 07:57:21
Postat av: Lotta

STORT grattis!!! Fin farsdagspresent! :)

Nu väntar man bara själv på att den egna ska komma ut...! 8 dagar till BF... :)

2013-11-12 @ 09:42:41
URL: http://l8ah.blogspot.fi/
Postat av: Romin

Åh mina ögon vattnades och en liten tår föll från min kind när jag läste detta!!! Så himla fint Emelie!!! han är så vacker eran son, det är helt otroligt! ❤

2013-11-12 @ 09:49:22
URL: http://mathildasjul.wordpress.com
Postat av: Gabriella Johnsson

Ååh så mysigt!! Vilken söt liten kille. STORT grattis till er! Njut nu så mycket ni bara kan :-) Kram

2013-11-12 @ 09:54:06
Postat av: Annika

Så avis är jag på er knodd 😉helt otroligt söt!
Hoppas att du kryar på dig och kan få komma hem med lilleman ❤Längtar efter att få komma och titta 😊 Min prutt lever rövare men verkar vilja stanna i magen ett tag till! Bamse kramar er ❤

Svar: Tack Annika!! Jag vet precis hur du känner!!! Ja, det blir så mysigt när eran lilla kille också är här och vi får träffas allihopa 😊 Längtar ❤️
Emelie Sofie Ericsson

2013-11-12 @ 10:48:05
Postat av: Frida

Grattis till pojken! Han är verkligen bedårande söt :) Hoppas ni blev väl omhändertagna på BB. Jag är själv lite nervös för att föda på Ackis med allt som pågår där... Men det är väl dumt att tänka så :) Lycka till!

2013-11-12 @ 13:03:33
Postat av: Sofia Jonsson

Åååh vad jag längtar tills jag får höra allt! :D längtar varje dag att du ska ringa :) Men ring när du har tid <3

2013-11-12 @ 17:11:28
Postat av: Sofia Jonsson

Åååh vad jag längtar tills jag får höra allt! :D längtar varje dag att du ska ringa :) Men ring när du har tid <3

2013-11-12 @ 17:19:19
Postat av: Lisa

Åh världens största grattis! Hoppas du mår bra trots omständigheterna. Vilken söt liten rackare! Väntar med spänning på att höra om förlossningen! Frågade Jenny på en gång i söndags, var är Emelie? O så tog det ju någon dag innan du upd, var in o tittade flera gånger ;) hehe. Längtar tills våran skrutt också kommer, beräknad 25/12 :) Kram

2013-11-12 @ 21:23:01
Postat av: Emelies pappa

Frida: du behöver inte vara orolig över att föda på Akademiska, ett av världens absolut bästa sjukhus!
Den vård Emelie fått är av världsklass och inte sämre än när vår egen Emelie kom till världen och när hon kom kan jag berätta att de visade värdsklass! Fråge Emelie så kan hon berätta om båda gångerna.....

2013-11-13 @ 01:08:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback