Vecka 17

Idag har vi gått in i vecka 17 (16+0). Det betyder att bebisen är någonstans mellan 11-18 cm lång från huvud till rumpa och väger mellan 90-180 g, beroende på vart man läser. Enligt Liberos app väger bebisen 90 g och kommer i slutet av denna vecka väga 120 g så det betyder ju att den sätter fart att växa nu! Jag hoppas även att magen börjar växa lite mer också :) 
 
Idag har jag varit på smärtutbildning och fick så fruktansvärt ont i ryggen nu när jag kom hem. Antingen så har jag tänkt för mycket på smärta idag eller så är det foglossning som har börjat spöka. Jag har även inbillat mig att jag har haft sammandragningar idag men det känns som att det är lite tidigt för att vara första barnet. Jag har läst att det kan börja redan nu men framförallt om man fött barn tidigare. 
 
Fick möjlighet att vara flexledig imorgon men varför ska jag vara ledig när jag kan jobba? Ska försöka vara flexledig den 5 juni när min kära kusin tar studenten istället. Förövrigt så var vi på två lägenhetsvisningar igår varav en var väldigt intressant. Dock var det väldigt många intresserade och budgivningen är redan nu uppe i 1 800 000. Det anser vi vara lite mycket för en 2,5:a på 60 kvm. Vi får leta vidare :)
 
Eftersom att det är försommarvärme idag så ska jag och kärleken åka till Björklinge nu och grilla med övriga familjen, mys!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback