Träning

Det har varit en väldigt bra och skön helg. En supertrevlig kväll hos Mathilda och Daniel igår och konfirmationsfirande med släkten i Roserberg idag :)
 
Den här veckan har jag kommit igång lite bättre med träningen. Som jag skrev i ett tidigare inlägg så har det varit väldigt svårt med motivationen ett tag men jag har iaf försökt hålla igång minst 2 gånger i veckan på gymmet. Den här veckan har jag varit på gymmet 4 gånger och sprungit ca 10 km, cyklat 10 km samt minst 10 km powerwalk med kärleken. Innan jag blev gravid hade jag som mål att springa/jogga minst 20 km varje vecka. De senaste veckorna har det inte blivit mer än 5 km. Så den här veckan ger jag mig själv godkänt. Jag ska försöka jogga minst 10 km i veckan framöver också och allt utöver detta är bonus. Jag vill också vara med och träna med tjejerna när fysen drar igång på riktigt och jag hoppas att dom kommer acceptera att jag är med i den mån jag vill/kan. Jag tror att det är väldigt viktigt att hålla igång styrkan under graviditeten, speciellt i ryggen. Jag känner direkt när jag har tränat ryggen för dåligt. Många övningar på gymmet skippar jag helt, som tex marklyft och frivändningar. Jag använder inte så mycket vikter, mest min egen kropp. Om jag går på vikterna som halverar jag nästintill från det vanliga. Mathilda frågade igår om jag ville börja simma med henne och Daniel på F16 och det ska jag absolut göra. Jag har hört att simning ska vara väldigt bra när man är gravid. Med tiden så tror jag att det kommer bli jobbigt att springa och då kommer jag nog övergå till att bara cykla och simma.
 
Jag vägde mig idag också. När jag fick reda på att jag var gravid (ca vecka 10) vägde jag 49,8 kg och det är väldigt ovanligt för att vara mig. Då hade jag gått ner ca 2-3 kg pga illamående och träningsbrist. Jag måste ha förlorat mycket muskler på den månaden som jag knappt tränade någonting alls. Sedan dess har jag gått upp 3 kg så idag vägde jag 52,9 kg. På 2 veckor har jag gått upp 2 kg, alltså snittat 1 kg i veckan. Om det fortsätter på det viset så kommer jag gå upp ca 20 kg till och det är ju jättemycket!!!! Men för tillfället så mår jag jättebra och äter precis vad jag känner för :)
 
Nu ska jag kolla på sista perioden i VM-finalen! HEJA SVERIGE!
Postat av: sofia :)

:) :) <3

Svar: <3
Emelie Sofie Ericsson

2013-05-20 @ 07:15:51
Postat av: Mathilda R

Åh absolut ska vi simma! Jag hör av mig när Daniel är ledig så går vi hoppas att det passar dig/er! :) tack för presenten och Tack för att ni kom!! :):)

Svar: Ja, va roligt mathilda <3
Emelie Sofie Ericsson

2013-05-20 @ 14:07:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback