Mysdag med kärleken

Idag har jag och kärleken varit lediga tillsammans. Det händer inte alltför ofta. Dagen började med långpromenad runt området som avslutades på lunchrestaurangen Heat. Tobias hade hört att buffén skulle vara enorm och den var den också! Fanns massa gott att välja mellan. Jag gick därifrån illamående av all mat.

Sen gick vi och satte oss en stund i solen innan vi gick hem och mös ner oss i sängen för lite vila innan hjärtat skulle iväg och jobba. Vi kikade lite på lägenheter och hittade massa fina och bra lägenheter som ska visas i helgen. Sen var jag faktiskt iväg och tittade på min drömlägenhet idag, dock var den lite liten för att bo 3 personer i :( Vi har nog bestämt oss för att köpa en lägenhet som vi kan rusta upp och tjäna pengar på då vi inte kommer bo i lägenheten mer än 1-2 år. Jag vill flytta nu!!!!!!!!

Sen cyklade jag iväg till gymmet och körde det gamla vanliga styrkepasset. Samtidigt passade jag på att väga mig (har ingen våg hemma). Jag hade gått upp ca 0,5 kg sedan jag var där sist :) Det känns konstigt att vara på gymmet idag eftersom att jag alltid har tränat för att hålla mig i form och för hockeyn förut. Nu tränar jag för att bibehålla musklerna, framförallt i ryggen. Jag känner redan att jag har blivit svag i ryggen sedan jag trappat ner på träningen. Nu har jag iaf bestämt att jag ska vara på gymmet minst 2 dagar i veckan samt försöka vara med på lagträningarna så länge som möjligt. Träffade Patrik på gymmet och han sa att gymkortet skulle förlängas 1 år till och att vi flyttar in idet nya gymmet efter midsommar, jättekul! På måndag är det isträning och jag har inte berättat för någon i laget om bebisen. Jag funderar på att berätta på måndag så kan jag vara med på ispasset och ta det lugnt, inga närkamper. Jag får se hur jag känner på måndag.

Nu sitter jag framför tvn och har precis ätit fiskbullar i hummersås med kokt potatis - får passa på när kärleken är borta för han hatar fiskbullar. Jag älskar! Jag har blivit nojig när det gäller mat och tänker nog alldeles för mycket på vad man ska äta och vad man inte ska äta. Jag försöker iaf äta fisk 2 gånger i veckan. Och jag har blivit mycket bättre på att äta frukt och grönt även fast jag fortfarande är dålig på det. Nu ska jag kika lite på barnvagnar igen. Både Fanny och Camilla tycker att vi ska köpa en Bugaboo så ska kika lite på dom :)

Jag längtar så extremt mycket till den 24 maj och ultraljudet! Vi funderar lite på att göra ett ultraljud tidigare för vi vill så gärna veta NU hur lillen mår. Det är väldigt jobbigt att gå och fundera på det nu när vi har börjat längta så himla mycket efter honom/henne <3
Postat av: Mathilda

Åh kära Emelie! Det är så underbart att få läsa om eran framtida bebis och om erat liv! Nu när vi inte ses så ofta.. :/ Sluta aldrig att blogga! Hehe <3<3

2013-05-02 @ 22:21:42
URL: http://mathildasjul.wordpress.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback