Lyckodag!

Vilken underbar dag det har varit idag. Känns nästan overkligt. Dagen började med att jag fick vakna tillsammans med mitt hjärta. Det händer inte alltför ofta nuförtiden eftersom vi jobbar olika tider. Vid 10 tiden tog vi oss en promenad mot sjukhuset för rutinultraljudet. Åh Gud så nervöst det var! Var länge sen jag hade så hög puls tror jag. Ultraljudet gick bra. Vi fick se vår lilla bebis som sprattlade runt och vände sig vilt där inne :D :D Jättehäftig känsla! Hjärtat slog och den lilla mådde bra men den var för liten för att barnmorskan skulle kunna kolla alla organen. Den lilla var ändå 15 cm och det tycker jag låter stort med tanke på vad det står i apparna! Men vi ska iaf få komma tillbaka om 2 veckor. Det betyder alltså antingen att BF blir två veckor senare än vad vi trodde eller att bebisen helt enkelt var liten. Vi får ett exakt BF den 5:e juni. Hon sa: "Det ser ut som att det blir den 8 november, men ta det med en nypa salt". Lite jobbigt att hon sa så ändå. Vi vill ju veta nu!! Det känns jätteskönt att ha fått se att det verkligen är en bebis där inne och att den sprattlade runt. Bebisen vände sig under tiden så vi fick en bild när den ligger upp och ner också :) 
 
Det här var nog den bästa bilden vi fick. Lillprutten <3
 
 
Efter att vi hade fått ultraljudsbilderna gick vi ner på stan mot svensk fastighetsförmedling. Där mötte vi upp säljarna och mäklaren till vår nya lägenhet. Vi har alltså köpt en lägenhet idag!!! Det känns nästan som en dröm :D Hur roligt som helst!! Så from den 1 augusti bor vi på Djäknegatan 25. Det känns så himla bra. Jag älskar lägenheten trots att jag själv inte har sett den haha. Tobias var på förhandsvisningen i tisdags när jag jobbade kväll så jag hann inte se lägenheten innan vi skulle skriva under kontraktet. Men jag har varit i grannlägenheten så jag vet hur planlösningen är och Tobias tyckte att våran lägenhet är finare än grannlägenheten. Så det känns väldigt bra :) En kollega till mig bor i huset bredvid och hon säger att våran uteplats har det bästa läget av alla i hela föreningen. Wihoo! 
 
Denna fantastiska dag slutade med en jättebra kväll på jobbet också. Livet kan nog inte kännas bättre än vad det gör nu! ÄLSKAR DET!
 
Godnatt
 
 
Postat av: Helena

Åh, vilken underbar dag för er. Att få se bebisen och lgh. GRATTIS <3

2013-05-23 @ 23:57:55
Postat av: Sara Jo

Men grattis till lägenheten älskling!!

2013-05-24 @ 02:34:00
Postat av: Mathilda R

Grattis till er!!! <3

2013-05-24 @ 07:32:36
Postat av: Ronja

Grattis till er!!! Glad för er skull! Vilken liten Goding det ser ut att ligga där inne :) puss

2013-05-24 @ 08:55:04
Postat av: Camilla

Men vilken liten godsak!! Kommer bli en vilding ;)

2013-05-24 @ 10:32:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback