Helgen

Jag måste erkänna att jag för första gången sen jag började jobba som sjuksköterska har ångest inför att jobba helg. Jag ska nämligen jobba C-tur fredag, lördag och söndag! Det tråkigaste med att jag ska jobba just denna helg är att jag missar årets lagfest/avslutningsfest ikväll. Det brukar alltid bli jätteroligt på lagfesterna och eftersom att jag inte ska spela nästa säsong så känns det extra tråkigt att missa den ikväll. Jag har försökt byta passet men det har gått dåligt så det är bara att åka till jobbet och jobba till 21.30 och sen cykla iväg och träffa laget. Det som kan vara ännu tråkigare är att jag missar Sofias födelsedagsmiddag imorgon. Jag hade helt glömt bort att jag hade tackat ja till att jobba C-tur imorgon så det kom som en chock för några dagar sen. Och det tog emot när jag var tvungen att säga till Sofia att jag inte kunde komma kan jag lova. Jag var ju så säker på att jag skulle jobba A-tur enligt mitt schema! Usch bläääää. Inte nog med detta så kommer jag inte heller kunna följa med Tobias och träffa mormor Maggan som är här och hälsar på från Norge :( 
 
Det är när jag känner såhär som jag verkligen undrar hur jag kan ha valt att jobba obekväm arbetstid? Jomen såhär är det ju. Jag är 22 år och har för fyra månader sen slutfört en utbildning som jag är väldigt stolt över. Jag har ett jobb som jag är ännu stoltare över. Att jobba som sjuksköterska på ett sjukhus innebär att man måste jobba obekväm arbetstid eftersom våra patienter är sjuka 24 timmar om dygnet. Så kommer det alltid att vara. Att jobba som sjuksköterska innebär därför också att det alltid kommer att finnas jobb till oss. Och inte nog med detta så älskar jag mitt jobb! Precis därför jobbar jag obekväm arbetstid. Från och med imorgon får vi 1000 kr i löneförhöjning och bara detta gör ju att det känns lite lättare att gå till jobbet i helgen. Med dessa tankar ska jag gå iväg till jobbet med ett leende på läpparna :)
 
Trevlig helg allihopa!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback