Välkommen vecka 22!

REDAN vecka 22 - galet! Jag satt precis och läste på gravidappen under fliken "partner" och då stod det: "Se nu till att ta vara på tiden under graviditeten....Njut av tiden tillsammans och hitta på något roligt". Vad menar dom med det? Det kändes lite som att dom menande "snart kommer bebisen och då kommer ni inte alls ha tid för varandra". Att få sitt första barn är nog för många den största förändringen i livet. Det kommer det att vara för oss också, absolut. Men det ser inte jag som någonting negativt. Snarare helt tvärtom. Samtidigt tror jag att det inte riktigt går att föreställa sig hur stor förändringen blir. Om 18 veckor föds en bebis till livet som behöver oss varje sekund på dygnet. En bebis som behöver all vår kärlek. 
 
Som sagt, livet förändras och just därför är det viktigt att ta vara på tiden som är just nu. Och då är jag helt klart beredd att hålla med gravidappen om "att ta vara på tiden under graviditeten". Det är ju underbart att vara gravid och samtidigt må såhär bra som jag gör! Men vi längtar ju efter Lillprutten och vill ha honom/henne här nu <3
 
Så nu ska jag njuta vidare av tanken på hur mysigt det ska bli med en liten prutt i familjen Ericsson/Berlin :)
 
Postat av: Mathilda B

Herregud va tiden går fort! så mysigt för er :) Njut varje sekund! Kram

2013-06-27 @ 19:36:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback