Underbara midsommarhelg

Trots att jag jobbade på midsommarafton blev det en väldigt bra midsommarhelg. Min midsommaraftonskväll blev kort men trevlig iaf. Den spenderades i Tierp med släkten Berlin. Jag kom dit sent men jag hann träffa dom flesta innan dom åkte hem :) Midsommardagen började med fix inför kvällen, bl.a. lånade vi bord från grannarna och dukade borden med pappersdukar. Tobias spikade ihop midsommarstången och sen tog vi oss iväg och plockade blommor till stången till borden. Det var ungefär vad jag hann med innan dragkampen. Och jag måste faktiskt säga att dragkampen iår var ett STORT FIASKO! Förra året var det dåligt men i år var det kasst. Väldigt tråkigt tycker jag eftersom att det alltid brukar vara med på min topp10 lista varje år. Efter dragkampen var det bara hem och byta kläder inför kvällen. Sen orkar jag inte skriva så mycket mer om vad som hände förutom att det var fantastiskt roligt! Väldigt lyckad kväll :) Alla, förutom jag, blev fulla och några blev till och med för fulla! De flesta kom i alla fall iväg till Björkis. Det var jättetråkigt att inte kunna åka karuseller och studsa runt på dansgolven som vanligt men det är såååå värt det! Jag dansade litegrann men det var väldigt lugnt. Jag tror att de flesta hade roligt även på Björkis :)
 
Jag kan inte släppa en sak som hände under kvällen. Vi hade en personlig frågesport om alla som var med på festen och jag är nästan säker på att jag hade rätt på alla frågor men jag hade bara 21/24 enligt domarna! Jag kan verkligen inte förstå vilka frågor jag svarade fel på!! Jag var så säker på att mitt lag skulle vinna men vi kom efter Jennys lag :( Jag kan verkligen inte fatta hur jag kunde ha 3 fel hahaha
 
Idag har jag och Tobias städat hela morgonen. Tobias som var bakis var uppe vid 09.30 och började städa. Vilken underbar man jag har! Jag själv gick upp 10.30 och då hade han redan burit tillbaka alla bord och alla stolar som vi lånat OCH tagit reda på ALL disk. Älskar dig gubben! 
 
Ikväll har vi varit hos Tommy och Marie och grillat! Väldigt gott var det!! Tomas och Ronja var också där och det var ju jättelänge sen jag träffade dom! Flera månader sen. Det var jättetrevligt :) 
 
Midsommarafton på jobbet
 
Traktorkortegen i Björklinge
 
Tobias och Sebastian designade denna skönhet. Det allra roligaste under kvällen var helt klart när vi alla dansade runt denna! Tyvärr lyckades jag inte få med nån bild på det eftersom jag var så upptagen med att dansa!
Midsommargänget :D Sebastian, Victor och Viktor saknas tyvärr på bilden. Det är Carins huvud som är närmast på bilden. Förlåt Carin!
 
 0,0% alkohol. Kan rekommenderas till alla som gillar sött!
 
Tack för en väldigt fin midsommarhelg alla nära och kära människor! 
 
Postat av: sofia

Tack själv för att vi fick vara hos er!!!!

PUSS<3

2013-06-24 @ 17:08:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback