Ultraljud nr 2

Igår var en sån där bra dag igen. Dagen började, precis som förra gången vi var på ultraljud, med att jag fick vakna och äta frukost tillsammans med kärleken. Sen kom pappa och lämnade bilen åt oss och så begav vi oss mot sjukhuset. Den här gången var jag inte lika nervös, men nästintill. Vi hade tid 10.35 och vi hade turen på vår sida att få komma in i tid. Och vilken trevlig barnmorska vi fick träffa! Stor skillnad mot förra gången! Hon talade om precis vad hon gjorde och exakt vad vi såg på skärmen hela tiden. Och framförallt så sa hon hela tiden att "det ser helt normalt ut". Det kändes jätteskönt. Bebisen hade vuxit och var nu ca 18 cm lång och vägde uppskattningsvis ca 160 g. Det jag var mest nervös över var att det skulle vara någonting outvecklat i hjärtat men när jag väl fick se hjärtat så såg jag väldigt tydligt 2 kammare och 2 förmak med helt fungerande klaffar. Väldigt skön känsla! Dock fick vi inte lika bra bilder med oss denna gång. Men det kändes som en bagatell när vi precis hade fått reda på att allting såg bra ut med lillen och att vi inte behöver komma tillbaka igen. För det var faktiskt en väldigt jobbig väntan mellan ultraljuden. Hur som helst så är det beräknat att den lilla ska komma till världen den 7 november 2013. Men han/hon får väldigt gärna titta ut tidigare för nu längtar vi enormt mycket efter Lillprutten <3
 
 
 
Postat av: sofia

Ååååh vad roligt att höra att allt gått bra :)
längtar tills hen tittar ut :D <3

2013-06-09 @ 19:41:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback