Sommarfest med 50D

Ikväll har jag varit på min första fest med 50D och det var väldigt roligt. Vi var hela 46 personer där - undersköterskor, sjuksköterskor och EN tapper läkare :) Festfixarna hade gjort en tidspromenad som bestod av 46 frågor, en personlig fråga om varje person. Väldigt kul var det! Jag tyckte att jag hade många rätt men de hade tydligen alla andra också för jag hamnade bland dom sämsta! Det blev sen en duell mellan dom fem sämsta och dom fem bästa i "att-dra-en-tråd-mellan-allas-kläder-leken". Sen fick de vinnande laget tävla mot varandra i "att-skjuta-en-tvål-så-långt-man-kan-leken". Till middag serverades potatissallad, kallskuren kalkon, skinka och rostbiff med massa goda tillbehör. Det var smarrigt! Och till efterrätt hade Maria bakat världens godaste cheesecake! Efter maten var det festfixarnas tur att leka. Det var armbrytning, tumbrytning, "gissa-ljudet-från-avdelningen" (tex när en telemetri larmar, en pärm som öppnas eller en sänglampa som förflyttas) och "vem-har-varit-där?" (Cosmicinloggning, tex ERE som är min inloggning i Cosmic) Jätteroligt!!
Nu känner jag att det är dags för mig och lilla magen att sova för att orka med 3 dagar till denna vecka. Imorgon flyttar 50 E in hos oss så det lär bli lite rörigt...
Postat av: sofia

Åh vad kul med sommarfest !
Vi kanske kan leka lite såna lekar på midsommardagen?

Svar: Ja det kan vi ju göra, jag vet dock inte om jag hinner fixa nånting :/ hinner du det?
Emelie Sofie Ericsson

2013-06-19 @ 10:12:03
Postat av: sofia

Jag vet inte heller om jag hinner, men om jag hinner fixar jag självklart det jag hinner hjärtat<3 lycka till på jobbet imorgon!!

2013-06-20 @ 06:44:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback