Viktkalkylator

Nu börjar jag bli en riktig liten tjockis. Vägde mig idag på gymmet och hade nu gått upp till hela 58,4 kg! Jag har aldrig vägt så mycket förut, vägde 58 kg för några år sedan när jag tränade som mest men då var det nog mera muskler, hehe! Jag provade en viktkalkylator idag och den räknade ut att jag skulle väga mellan 57,9 - 59,2 i vecka 25 och det betyder ju att jag håller mig inom det "normala". Den räknade också ut att jag ska väga mellan 64,9 - 67,8 kg vid BF. Så det betyder att jag kommer gå upp ca 7-8 kg till :) Vi var på Gränby idag och käkade lunch med Fanny och då passade jag på att prova klänningar. När jag stod i provhytten så insåg jag verkligen att jag börjar bli rund nu! Det mesta sitter ju såklart på magen men också runt rumpa, höfter, rygg, lår och tuttar. Syns inte så mycket i ansiktet än iaf :) Jag måste ju erkänna att det känns konstigt att gå upp i vikt trots att jag håller igång ganska bra. Men det är så underbart! Älskar att se att det händer någonting varje vecka. Varje gång jag ställer mig på vågen så tänker jag: "Hoppas att jag har gått upp lite från sist jag vägde mig". Känns som att det bekräftar att bebisen växer och mår bra :)
 
Nu har vi börjat prata mer med Lillprutten på kvällarna. Vi brukar förklara hur saker och ting ser ut, tex. hur vi ser ut och hur barnvagnen ser ut. Igår berättade Tobias för Lillprutten om lägenheten vi ska flytta till och att vi ska göra allt för att lillen ska trivas i sitt allra första hem <3
Postat av: Ida

Hej! Skulle du kunna berätta mer om ditt jobb som sjuksköterska? Nackdelar/fördelar, och dina arbetsuppgifter :)

Svar: Javisst! Det är ett jätteroligt jobb :) Jag jobbar på thoraxkirurgen och det innebär att jag tar hand om patienter som ska operera hjärta/lungor före och efter operation. Det handlar mycket om bemötande och information innan operationen. Efter operationen handlar det om allt från blodprover och antibiotika till att servera patienterna mat och skicka dom vidare till hemsjukhus. Det är ett ganska stressigt jobb, finns alltid nånting att göra och det passar mig som är rastlös av mig väldigt bra :) Det är svårt att förklara exakt hur en dag ser ut för alla dagar ser olika ut. Är du intresserad av att bli sjuksköterska?
Emelie Sofie Ericsson

2013-07-25 @ 15:03:32
Postat av: Madelaine

åååh, vad mysigt :) blev ju tårögd av att läsa det där vad Goa ni är med den lilla/lille :) <3

2013-08-02 @ 10:26:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback