Vecka 24 är här!

Tänk att vi går in i vecka 24 idag, 23+0 alltså. Det känns så himla roligt! Skillnaden från förra veckan har varit att magen blivit lite större, jag har blivit lite tjockare, gått upp mer i vikt och den lilla pruttfisen i magen har blivit ännu vildare! Det bästa som finns just nu är att bara sitta och känna hur den rör sig och försöka lista ut om det är en fot eller en hand som sparkar/slår. Ibland blir magen superhård på ett ställe, oftast nära kissblåsan, och då är jag nästan säker på att det är huvudet eller rumpan :) Enligt min gravidapp så kan bebisen klara sig utanför magen nu men vi hoppas att han/hon vill vara kvar några veckor till, även fast vi längtar så mycket efter honom/henne! Våra thoraxkirurger opererade en bebis i måndags som var född i vecka 24+1 och vägde 598 gram. vid operationen vägde den 1400 gram och som tur var gick det bra :) Men det vill jag helst inte vara med om!
 
Imorse när jag kom till gymmet var det stängt. Typiskt! Jag hade helt glömt bort att de öppnar 15 på torsdagar och så råkade det vara torsdag idag. Men det gjorde ingenting för då fick jag åka hem igen och träffa Tobias som var hemma på lunch. Sen tog jag mig en PW och gick förbi vaksala torg och köpte frukt. Min favoritfrukt - platta persikor/nektariner! 
 
Nu laddar jag upp med mat inför kvällsjobb. Efter ikväll är det bara 6 jobbpass kvar innan semestern :D 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback