Storhandlat

Ikväll har vi varit och månadshandlat precis som vi brukar göra en gång i månaden. För oss innebär det att fylla upp frysen till max så det räcker hela månaden. Kylen brukar vi fylla upp så att det räcker ca 2 veckor och sen fyller vi på. Men trots att vi storhandlar varje månad så går vi och småhandlar lite då och då och därför har vi noll koll på hur mycket pengar vi gör av med på mat egentligen. Från och med denna månad ska vi använda en ny "mathandlingsmetod". Från och med den 25:e tog vi ut 3000 kr i kontanter och la i kassaskrin eller liknande. Vi har tänkt att storhandla och sen använda resterande pengar när vi småhandlar och därefter se hur länge det räcker. Spännande! Idag handlade vi för strax över 1500 kr så nu har vi ca 1500 kr kvar i "matkassan". Det känns viktigt för mig som är så pass ekonomisk (enligt Tobias kallas det snål hehe) att ha koll på hur mycket pengar som går åt på mat varje månad och hur mycket mer det kan tänkas kosta nu när vi ska bli tre. Jag vill ha stenkoll på ekonomin! Ett stort minus med detta är alla dessa kontanter som jag avskyr. Men detta är bara en prövning för att se hur länge 3000 kr räcker och hur mycket mer vi måste lägga ut. Om det fungerar bra kanske vi fortsätter och isf har vi våran "sparbössa" till alla mynt åtminstone. Slutpratat om pengar.
 
Idag tyckte jag bättre om det nya gymmet för nu hade dom ställt dit min kära våg :) Idag vägde jag 57 kg! Jag hade alltså gått upp ca 1,5 kg på 10 dagar. Det kändes bättre att träna idag också, var skönare när jag hittade alla maskiner utan att irra runt. Det blev ett ganska så lugnt benpass varvat med rygg och axlar. Jag är långt ifrån lika aktiv som jag har varit tidigare på gymmet och det är långt ifrån lika kul att träna nu. Men jag fortsätter att köra på så länge jag mår bra :) Vi har sommarledigt från hockeyn denna månad så det blir ingen spinning på onsdagarna heller. Tråkigt nog. 
 
Nu ska jag göra ordning matlådor till imorgon :)
Postat av: Sofia

Skaffa ett matkonto så har ni ett kort så slipper ni cashen. Plus att man kan föra över stålarna varje månad :)

2013-07-02 @ 15:11:38
Postat av: Emelie

Vad menar du med ett matkonto? Om vi ska kunna handla från ett matkonto måste vi ju ha ett separat kort? Annars måste vi ju föra över varje gång vi handlar! Då får vi ju ändå inte full koll. Eller fattar jag fel? :)

2013-07-02 @ 21:28:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback