Graviditetspenning

Från och med 60 dagar innan beräknad BF kan man som sjuksköterska få graviditetspenning. En arbetsdag som sjuksköterska kan innebär bland annat tunga lyft med patienter, kontakt med patienter med smittorisker, handhavande av läkemedel som kan vara skadliga för fostret men framförallt mycket spring och en hel del stress. Därför kan det vara bra att vara hemma tiden innan gravidteten. Som jag känner idag så är det absolut inga problem för mig att jobba. Men om fyra-fem veckor kanske det är mera påfrestande. Vem vet? Jag vill och hoppas att jag kommer kunna jobba så länge som möjligt innan den lille pruttfisen tänker titta ut. Jag jobbar gärna till 6 november om det är så :D Men det är ju lätt å säga nu när jag mår bra - snart kanske foglossningen sätter igång på riktigt! 
 
Apropå graviditetspenning och ekonomi så fick jag jättebra lön denna månad! Nästan 4000 kr mer än min vanliga snittlön, jippi :D Semesterersättning, retroaktiv lön från förra månadens löneökning + löneökning denna månad, OB från midsommarafton, vanlig OB och några timmar övertid. Ibland känns det faktiskt riktigt värt att ha jobbat helger och storhelger :) Så nu känns det extra bra att det är bara är 3 dagar kvar till SEMESTERN!

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback