Matvraket

Vi är nyss hemkomna från BVC och precis som vi trodde så hade Milian passerat 4 kilo. Nu väger han 4020 gram och är 56 cm lång. Gud så fort han växer. Nu har han ju lagt på sig 1 kg sedan han föddes :D 

Idag har varit en mycket bättre dag än igår. Milian har varit mycket gladare och nöjdare. Jag klarar inte av att ge honom minifomen längre, det verkar bara bli sämre med den! BVC-sköterskan tyckte inte att jag skulle prova mjölkfritt. Speciellt inte om vi ska prova med ersättning eftersom det är mjölk i ersättningen. Hon tyckte att vi kunde prova ersättning vid enstaka tillfällen och se om han blir värre i magen då. Isf tyckte hon att jag skulle prova mjölkfritt. Så vi fortsätter kämpa på med magmassage, rapningar, pysventil och närhet. När han äter så äter han från ena bröstet och sen brukar han somna till. Nu ska jag försöka väcka honom när han somnar, rapa honom och sen ge andra bröstet. Eventuellt blir han mättare och nöjdare då om vi har tur. Då kanske han inte vill äta lika ofta heller?! Vi får se. Nu ska vi göra oss iordning och ta oss iväg och handla de sista julklapparna på Gränby centrum. Får passa på när pappa Tobias är ledig! :)



Postat av: Giulia

Men ååh vad söT!

2013-12-18 @ 18:37:36
URL: http://endlessamor.blogg.se
Postat av: sandra

Att försöka väcka honom för att få han att äta mer låter som en bra ide. Jag gör de på våran dotter hela tiden som är 5 veckor i morgon :)
Kan även tipsa om de min bm sagt åt mig och som funkat då min dotter har magknip.
Unvik att mata i onödan då han skriker och inte ber om mat. De gör oftast magknipen värre. Sen vart jag tipsad att om att unvika lök men även vitkål och annat som är gasbildande.
De har verkligen hjälpt!
Resten verkar du redan veta. Hoppas att de blir bättre och lycka till! :) vet själv hur jobbigt de kan vara.

Svar: Tack för tipsen! Ja, han har varit mycket bättre nu när jag har provat det. Jag har undvikit lök, vitkål mm hela tiden. Det är svårt att inte ge honom mat när han skriker eftersom det är det enda som lugnar honom då. Men jag ska kämpa på med napp. Tar din dotter napp? Tack, detsamma :)
Emelie Sofie Ericsson

2013-12-18 @ 21:57:25
Postat av: Sandra

hej! Så söt han är.
De är nog väldigt bra att försöka hålla honom vaken då han äter så han inte somnar. Dom har ju som en tendens att vilja göra de mitt i ätandet ;)
Min dotter är 5 veckor gammal idag och jag brukar stryka henne på huvudet eller i handflatan då hon slutar äta. De stimulerar ju sugreflexerna så då brukar i alla fall hon reagera och fortsätta äta :)
Min dotter har även hon haft en period med magknip. De som funkade/funkar för oss är massage, böja upp benen mot magen och pysventilen.
Blev tipsad om att undvika att äta lök men även vitkål och annat gasbildande.
Samt att då dom har magknip och inte är hungrig eller ber om mat så ska man helst undvika att ge något. Då maten oftast gör magknipen värre.
De har verkligen hjälpt oss så nu kommer magknipen knappt längre :)
Hoppas de var till nån hjälp! För de är verkligen inte lätt de där. Lycka till!
Kram

2013-12-19 @ 11:21:59
Postat av: Gabriella

Det låter precis som våran första tid med Norah. Hon var sååå snuttig till en början, tills vi insåg att hon egentligen inte hann äta sig riktigt mätt någon gång eftersom hon alltid somnade vid bröstet. Vi gav ersättning efter en del mål under en period och för oss gjorde det susen. Det ledde till att hon inte åt lika ofta utan istället mer vid de gånger hon åt. Magen fick liksom vila mellan målen och hon hann bli ordentligt mätt när hon åt. För att hålla mjölkproduktionen uppe så pumpade jag en del under den perioden också, men så småningom så fasade vi ut ersättningen och när Norah var 2 månader ammade vi enbart.

Svar: Okej, skönt att höra! Då kanske det är det som har varit problemet för det känns redan som att det blivit bättre :) Tack för tipset!
Emelie Sofie Ericsson

2013-12-19 @ 11:22:33
Postat av: sandra

Jo man får kämpa på! De värsta är ju att se dom ha ont ju! Nä hon har inte tagit napp men nu har jag varit envis och hon vill ha den mer och mer nu :)

2013-12-19 @ 20:21:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback