Kostråd!

Ikväll blev det en riktigt welldone oxfilé med 0,0% alkohol för mig. Jag följer alla kostrestriktioner till punkt och pricka. Men Gud va man kan bli knäpp av att läsa allting om mat för gravida. Står ju olika på alla ställen! Jag försöker hålla mig till Livsmedelsverket men det är svårt. Direkt när det dyker upp något frågetecken om nånting jag ska äta är det Google som gäller! Vissa tycker att man ska leva precis som vanligt och därmed äta precis som innan graviditeten medan andra tycker tvärtom. Barn överlevde ju innan kostråden fanns, men barn dog också. Precis som nu. Det som är skillnaden nu är att det finns mer evidens. Folk lever längre. Att befolkningen blir friskare och lever längre kan bero på bland annat kostrestriktionerna men även på läkemedelsforskningens framsteg. Givetvis. Jag mår HUR BRA SOM HELST utan det som jag undviker. Skulle klara mig utan det hela livet om jag behövde. Det kommer kännas bäst för mig att veta att jag har gjort vad jag har kunnat för att mitt barn ska må bra. Mer än så kan jag inte göra. Nu ska jag sova. Godnatt!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback